När man köper en födeledagspressent som ett barn inte tycker om
Hej!
Min kompis barn fyllde tre år. Ett barn som jag i övrigt får bra kontakt med. Jag frågade mina kompisar, barnets föräldrar. De sa att jag inte behöver besvära mig och köpa någon present egentligen, men de sa samtidigt att barnet är förtjust i Micke Mus och Mimmi Mus, men ingenstans kunde jag finna sådana dockor. Så jag köpte en stor teddy björn istället.
På kalaset, fick barnet öppna presenten. Och det syntes ingen glädje, bara ifrån barnets äldsta syster som är fem år, som ''tvingande'' mig att se på när gåvan skulle öppnas.
Men födelsedagsbarnet visade ingen som helst glädje, och till och med inte ville säga tack. Genom att skaka på huvudet, när hennes mamma (min kompis) sa: ''Vad säger man. Skall du inte säga tack?''. Och så fick hennes mamma i princip påtvinga henne att man skall säga tack.
Jag vet att denna tråd kanske är löjligt, men jag vart lite ledsen över att jag inte kunde hitta någon sådan docka som hon egentligen ville ha. Nej, födelsedagsbarnet sa aldrig vad jag skulle köpa. Utan det var föräldrarna som talade om vad hon skulle vilja ha.
De hade dekorerat huset med Micke Mus och Mimmi mus bilder.
Jag kände mig så dum och samtidigt ledsen.
Fast föräldrarna sa, det beror på att hon är trött och så är det massa människor. Fast, det där kan ju både vara sant och ändå inte.
Jag kanske överdriver nu, men tror ni man kanske svikit hela familjen och inte bara födelsedagsbarnet eller något?
Jag sa till mina vänner att jag inte kunde hitta Micke Mus-docka. Men föräldrarna förklarade om att det absolut inte gör någonting och födelsedagsbarnet är bara trött.
En annan vän på kalaset sa att hon är bara trött, men det märktes att hon tyckte om det.
Jag vet inte hur mycket det syntes att jag vart ledsen och kände mig dum. Jag försökte hålla igen masken och fortsätta le.
Men..Ja, jag är en känslig person, mycket känslig person!
Vet inte vad min poäng med denna tråd är. Kändes lite skönt att skriva av sig på ett forum..