tonåring, kunna bo ensam
Det är rätt stor skillnad att bo i familjehem och i ett sk vanligt hem med sina föräldrar/förälder.
Sedan klarar inte alla tonåringar att bo själva, ens för en vecka.
Det är rätt stor skillnad att bo i familjehem och i ett sk vanligt hem med sina föräldrar/förälder.
Sedan klarar inte alla tonåringar att bo själva, ens för en vecka.
ehm jag har inget val men jag hade inte velat följa med, aldrig. varför skulle jag vilja, jag vill inte vara med dom. Jag vill bara vara med mina vänner.
Fast det ska inte vara någon skillnad alls. Familjehem ska vara precis som en vanlig familj. Sedan beror det såklart på hur länge barnet bott i familjen när det gäller hurvida barnet kan lämnas ensam eller inte.
Jag menar att barn inte ska behandlas annorlunda i familjehem. Barn som bor med sina föräldrar kan också vara oansvariga, så de inte bör lämnad ensamma. Men finns inget som säger att tonåringar som bor i familjehem inte kan lämnas ensamma.
Finns inga familjehem som bryr sig om barnen de får placerade hos sig. Bort med pengarna och barnet får flytta direkt. Oj, vad de måste bry sig genuint.
Gratis? Troligen inte.
Familjehem får inte bara omkostnadsersättning. Arvodet är vanligtvis mellan 15-25k. Det kan vara högre också. Plocka bort de pengarna och du har inga familjehem som "bryr sig" kvar.
Gå med i valfri grupp om familjehem och du kommer få en annan bild av hur verkligheten ser ut. Det finns inget familjehem som skulle vara familjehem om de inte fick någon lön. Och inte vilken som helst - om den är för låg får det vara.