Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

tonåring, kunna bo ensam

Anonym (ts) skrev 2018-07-06 23:36:01 följande:

Alla jag känner bor själva när familjen åker på semester, om dom inte följer med men det har jag försökt förklara sen dom sa det men  dom vägrar lyssna.  Om ni har skriv argument jag kan säga eller berätta om ni eller era barn får bo ensamma då dom inte tror på det bara för att dom aldrig låtit något" barn" (tonåring) få vara ensam och det är bara i 1 vecka.....

dina jämngamla kompisars föräldrar får väl prata med dina familjehemsföräldrar och berätta om hur deras 14-åringar får vara ensamma hemma när resten av familjen åker på semester
  • Anonym (anonym)
    Anonym (...........) skrev 2018-07-08 20:05:36 följande:
    Finns inga familjehem som bryr sig om barnen de får placerade hos sig. Bort med pengarna och barnet får flytta direkt. Oj, vad de måste bry sig genuint. 
    Om familjehemmen försvinner kommer barnen inte hem utan vi kommer att återgå till de stora barnhemmen igen. Olämpliga föräldrar blir inte lämpliga för att det inte finns familjehem som kan ta hand om barnen.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (...........) skrev 2018-07-08 23:06:45 följande:
    Om familjehemman försvinner skulle inte barn bli placerade lika lättvindigt. Föräldrarna som behöver stöd skulle få det i större utsträckning, så barnen kan bo kvar hemma och slipper bli traumatiserade för livet. 
    Om familjehem försvann och det istället skulle byggas stora barnhem igen skulle barn omhändertas mycket snabbare än idag 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (...........) skrev 2018-07-08 23:40:59 följande:
    Gå med i valfri grupp om familjehem och du kommer få en annan bild av hur verkligheten ser ut. Det finns inget familjehem som skulle vara familjehem om de inte fick någon lön. Och inte vilken som helst - om den är för låg får det vara. 
    Det är väl klart att det utgår lön till familjehem precis som det utgår till andra grupper som tar hand om andras barn som förskollärare, personal på barn hem, personal på institutioner, personal på gruppboende osv. Att vara familjehem är ett arbete och ingen ideell verksamhet.
Svar på tråden tonåring, kunna bo ensam