Inlägg från: Anonym (ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ts)

tonåring, kunna bo ensam

Alla jag känner bor själva när familjen åker på semester, om dom inte följer med men det har jag försökt förklara sen dom sa det men  dom vägrar lyssna.  Om ni har skriv argument jag kan säga eller berätta om ni eller era barn får bo ensamma då dom inte tror på det bara för att dom aldrig låtit något" barn" (tonåring) få vara ensam och det är bara i 1 vecka.....

• Svar på tråden tonåring, kunna bo ensam
  • Anonym (ts)

Nej jag har inte gjort nåt så dom har ingen anledning att inte låta mig vara ensam....

• Anonym (ts)
    Anonym (Ok) skrev 2018-07-07 08:02:45 följande:

Hur gammal är du?

14
  • Anonym (ts)
    Limajo skrev 2018-07-07 10:52:26 följande:

Jag skulle inte låta mina barn vara hemma ensamma en hel vecka vid 14 år, och inte fick jag det heller när jag var barn.

Varför vill du inte följa med på semestern?

ehm jag har inget val men jag hade inte velat följa med, aldrig. varför skulle jag vilja, jag vill inte vara med dom. Jag vill bara vara med mina vänner. 
  • Anonym (ts)

inte intresserad av om ni tycker en tonåring kan bo ensam 1 v eller inte. inte min fråga. om ni hade läst mitt inlägg och inte börjar göra era egna frågor och börjat tro att jag är nån jag inte är som ni oavsett inte har nåt med att göra. en normal tonåring kan klara sig ensam längre än 1 vecka. om tonåringens vänner vill förstöra hemmet vet jag inte vilka vänner era barn har egentligen....

• Anonym (ts)
    Anonym (Biobonus) skrev 2018-07-07 14:10:34 följande:

Jag har en fjortonåring som jag absolut inte skulle låta vara ensam hemma en vecka. Ingen av barnets kompisar eller mina vänner och bekantas barn har fått vara hemma själva mer än en natt i den åldern. Tidigast i 16-årsåldern, om de visar sig vara pålitliga och haft en god anledning att inte följa med, typ att de sommarjobbar.

Ett alternativ, om du inte vill följa med, är att de kollar med någon kompis föräldrar om du kan få bo hos dem under veckan? Dvs om du har någon kompis vars föräldrar de känner tillräckligt för att fråga.

dom har redan bestämt vart jag ska bo. vrf skulle dom bry sig om vart jag vill bo.
Svar på tråden tonåring, kunna bo ensam