• Anonym (Nej)

Vill inte!! Vill behålla

Snart dags för abort! Jag vill inte! Jag gråter och går in och ser hur utvecklingen är vecka för vecka. Just nu ska den vara stor som ett äpple.

Jag vill inte!!!!!!! Jag är så ledsen!! Det känns som jag dödar!!

Min sambo vill inte just nu.

Jag känner många som inte kan få barn och det gör ont i mig. Jag frågade om jag fick föda fram barnet och adoptera bort om det var friskt men sambon ville inte. Varför ta bort ett liv!!! Många kan inte ens få och här ska jag ta bort!!

Jag kan inte sluta tänka på hur det skulle se ut, jag tror starkt på att det är en flicka, jag har känt det bara.

Jag hoppas jag kan övertala sambon. Om han inte vill får jag respektera och tänka att det inye är rätt nu. Jag är så rädd att bli ensamstående och skaffa barn med någon jag sedan ångrar .

(Vi använde kondom. Mina p-piller hade tagit slut och ville testa nytt så där emellan använde vi kondom. Men ena gången så åkte den ut i mig kondomen och andra gången sprack den. Så behöver ni inte fråga om hur det hick till! )

• Svar på tråden Vill inte!! Vill behålla
  • Anonym (anneli)
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-06 10:36:31 följande:

Snart dags för abort! Jag vill inte! Jag gråter och går in och ser hur utvecklingen är vecka för vecka. Just nu ska den vara stor som ett äpple.

Jag vill inte!!!!!!! Jag är så ledsen!! Det känns som jag dödar!!

Min sambo vill inte just nu.

Jag känner många som inte kan få barn och det gör ont i mig. Jag frågade om jag fick föda fram barnet och adoptera bort om det var friskt men sambon ville inte. Varför ta bort ett liv!!! Många kan inte ens få och här ska jag ta bort!!

Jag kan inte sluta tänka på hur det skulle se ut, jag tror starkt på att det är en flicka, jag har känt det bara.

Jag hoppas jag kan övertala sambon. Om han inte vill får jag respektera och tänka att det inye är rätt nu. Jag är så rädd att bli ensamstående och skaffa barn med någon jag sedan ångrar .

(Vi använde kondom. Mina p-piller hade tagit slut och ville testa nytt så där emellan använde vi kondom. Men ena gången så åkte den ut i mig kondomen och andra gången sprack den. Så behöver ni inte fråga om hur det hick till! )

Så du kan tänka dig att föda fram ditt barn (flickan) för att sedan adoptera bort henne? Liksom ........................har du tänkt efter riktigt där? Det är lätt att säga tulipanaros
  • Anonym (mmm)
    Anonym (anneli) skrev 2018-07-08 07:08:57 följande:
    Så du kan tänka dig att föda fram ditt barn (flickan) för att sedan adoptera bort henne? Liksom ........................har du tänkt efter riktigt där? Det är lätt att säga tulipanaros
    Det sa givetvis TS i ett desperat försök att få sambon att fatta att hon inte ville bra abort, det förstår du väl? 
    En del som svarar i den här tråd verkar inte tänka så väldigt innan de kommenterar 

TS, du skriver inget om din ålder eller om du ens kan tänka dig att vara ensamstående förälder (om inte jag har missat)  om det skulle bli så, du är just nu helt fixerad vid här och nu - abort eller inte, men du behöver nog tänka i större banor för att kunna ta ett bra beslut. 
    Prata med vården innan det är dags för den inbokade tiden. Genomgå det inte om det känns så totalt fel som du ger uttryck för i tråden. Men prata med någon barnmorska eller kurator mer, innan! 
  • Anonym (anneli)
    Anonym (mmm) skrev 2018-07-08 07:35:37 följande:
    Det sa givetvis TS i ett desperat försök att få sambon att fatta att hon inte ville bra abort, det förstår du väl? 
    En del som svarar i den här tråd verkar inte tänka så väldigt innan de kommenterar 

TS, du skriver inget om din ålder eller om du ens kan tänka dig att vara ensamstående förälder (om inte jag har missat)  om det skulle bli så, du är just nu helt fixerad vid här och nu - abort eller inte, men du behöver nog tänka i större banor för att kunna ta ett bra beslut. 
    Prata med vården innan det är dags för den inbokade tiden. Genomgå det inte om det känns så totalt fel som du ger uttryck för i tråden. Men prata med någon barnmorska eller kurator mer, innan! 
    Här i vårt landsting så är det ALLTID kuratorsamtal innan man gör en abort. Även om man inte har minsta dubier så ingår det naturligt. Hoppas det är så överallt.
  • Anonym (Egoistiskt)

Alltså jag slås utav kommentarerna av många här hur egoistiska de är!

Att TS kommer må dåligt, behåll barnet etc etc. Men alltså snälla ett barn är ingen liten leksak! 

Alla barn här rätt till en trygg, stabil och bra barndom. Det är DET som skall vara fokus i beslutet om TS ska behålla barnet eller inte, inte hennes egna känslor. Hon vet lika mycket som han att barn blir till genom sex om TS har såhär svårt för abort och sina känslor då skulle hon ha tänkt till innan, nu har hon inte det då får hon ta konsekvenserna. 

Men det ofödda barnet ska inte behöva ha en taskig barndom bara föratt TS inte klarade av att må dåligt..

Fionns ekonomin, tryggheten, och möjligheten till att vara ensamstående då kan det vara rätt att behålla barnet. Är TS som de flesta som inte tänker sig för långsiktigt då ska hon göra abort för barnets bästa. För en ensamstående förälder utan ekonomisk förutsättning, utan ett tryggt nätverk för barnet att bilda bra sociala relationer med ska inte ha barn. Då är konsekvensen utav sex att då får man göra abort och må dåligt. 

• Anonym (anneli)
    Anonym (Egoistiskt) skrev 2018-07-08 07:49:11 följande:

Alltså jag slås utav kommentarerna av många här hur egoistiska de är!

Att TS kommer må dåligt, behåll barnet etc etc. Men alltså snälla ett barn är ingen liten leksak! 

Alla barn här rätt till en trygg, stabil och bra barndom. Det är DET som skall vara fokus i beslutet om TS ska behålla barnet eller inte, inte hennes egna känslor. Hon vet lika mycket som han att barn blir till genom sex om TS har såhär svårt för abort och sina känslor då skulle hon ha tänkt till innan, nu har hon inte det då får hon ta konsekvenserna. 

Men det ofödda barnet ska inte behöva ha en taskig barndom bara föratt TS inte klarade av att må dåligt..

Fionns ekonomin, tryggheten, och möjligheten till att vara ensamstående då kan det vara rätt att behålla barnet. Är TS som de flesta som inte tänker sig för långsiktigt då ska hon göra abort för barnets bästa. För en ensamstående förälder utan ekonomisk förutsättning, utan ett tryggt nätverk för barnet att bilda bra sociala relationer med ska inte ha barn. Då är konsekvensen utav sex att då får man göra abort och må dåligt. 

Det är DÄRFÖR som det finns kuratorer till vilka man kan gå och dryfta alla för och emot och få rätsida på sina tankar. Att fråga på FL om man ska behålla sitt barn eller inte är en dålig idé.
  • Anonym (J)
    Solli skrev 2018-07-08 05:18:56 följande:

Du kommer att ångra dig om du gör abort! En förälder som är beredd att dräpa sitt eget barn (mannen i detta fall), är en dålig människa!

Är gift, och min hustru hon lurades av sin pojkvän att göra abort. Han fick henne att tro att det var för barnets bästa läkarbesöket gällde. Hon har inte kommit över sorgen ännu. Firade pojkens 21:a födelsedag.

Hon lämnade honom direkt efteråt.

Han ville komma tillbaka, men hon skrek rakt ut:

DU DÖDADE MIN SON!

Det här kan ju inte vara på riktigt.
  • Anonym (Egoistiskt)
    Limajo skrev 2018-07-08 09:09:17 följande:
    Varifrån får du att det saknas ekonomiska förutsättningar eller socialt nätverk? Ts skriver att hon har en familj som kan hjälpa till. Nej det är inte idealiskt att skaffa barn som ensamstående men det behöver inte bli en ?taskig barndom? heller. Och dåliga saker kan hända även med de bästa förutsättningar.

Har du någonsin varit i närheten av tanken att behöva abortera ett barn som du vill behålla? Det handlar om något betydligt svårare än att bara ?må dåligt?.

Varifrån får du att det var det jag skrev? Läs en gång till eftersom du uppenbarligen inte läste att jag skrev båda sidorna av myntet. 

Dåliga saker kan absolut hända alla. Men om man vet med sig att förutsättningarna inte finns, och det bara handlar om att en själv inte klarar av konsekvensen abort, då är det ren och skär egoism och inte barnets bästa. Därför är det barnets bästa som skall vara i fokus och om förutsättningar för det finns. 

Inte vad man själv känner/ inte känner för. Det får man komma över och vara vuxen och ta konsekvensen. Det omogna och oansvariga beslutet i en sån här situation är att eventuellt välja ensamstående om man inte har förutsättningarna för det. Men har man förutsättningarna ja då kan de absolut vara ett bra beslut att behålla. Men återigen det är det man ska fokusera på inte sig själv!

Jag har aborterat ett "gulligt" barn jag ville behålla. Och idag 15 år senare inser jhag vilket fantastiskt bra beslut det var. För barnet för idag har jag förutsättningar för möjligheten till en trygg och bra barndom till ett barn, och inser hur fruktansvärt egoistiskt det hade varit att behålla.

• Anonym (Egoistiskt)
    Limajo skrev 2018-07-08 10:02:36 följande:
    Det var så pass mycket om egoism och att barn minsann inte är leksaker så den andra sidan av myntet var rätt litet. Varför raljerar du kring ?gulliga? barn? Det är rätt osmakligt faktiskt.

Föratt det är ju uppenbarligen så många ser det. "Åh ett så gulligt litet barn att få" helt underbar tid väntar er etc etc. 

Ja barn är gulliga och underbara om man har förutsättningar för det. Man ska inte pracka på gulligheten och rosaskimret som ett argument föratt behålla ett barn, för det är ingen leksak. Det är ett JÄTTE ansvar, och beslut ska tas därefter.

• Solli
    Anonym (J) skrev 2018-07-08 09:03:28 följande:

Det här kan ju inte vara på riktigt.

Kan försäkra dig om att det är på RIKTIGT!

Detta hände i Sydamerika.

Och tro mig när jag säger att min äkta hälft önskar att detta aldrig hade hänt.
  • Anonym (Sksambo)

Jag skulle aldrig ha kunnat göra abort.

Inte av den orsaken att det skulle göra ont eller orsaka illamående UTAN för att det var ett litet liv som skapats!

Ett liv är liksom den största gåvan från ovan och att kasta bort något så dyrbart vore bara fult.

Jag kände att ifall jag hade tagit bort det hade jag varit en FEGIS som inte kunnat ta ansvar för mina handlingar. Dessutom brutal och otacksam. Hade aldrig kunnat leva så och göra så. Så ja behöll min dotter, tack o lov!

Inte heller är jag en sådan som går omkring och tar livet av spädbarn eller djur eller andra utsatta INDIVIDER...

MIN sk sambo sket jag blankt i! :)

Svar på tråden Vill inte!! Vill behålla