Tips på saker att göra med ettåring i sthlmsområdet!
I den åldern är det ju bara att klättra och springa som roar barnet, så vuxensaker får ni väl passa på att göra medan barnet sover middag, t ex om ni gillar utställningar, museum mm. Prata är nog lättast att göra hemma, så sänk förväntningarna eller en får njuta och den andre leka följa John. en stund var. Småbarnslivet är intensivt.
Jag minns hur vi i mammagruppen sågs i lekparken när äldsta var drygt 1 år. De andra barnen lekte snällt vid sina föräldrar som pratade medan jag rusade efter mitt barn som körde typ 2 minuter på varje aktivitet. Det blev inget pratat för min del.
Nu är min yngste 2,5 år och kan stanna en lite längre stund på varje ställe och vi kan prata om vart han ska köra med bilen, att han vill ha mera fart på gungan o s v, men väldigt mycket jaga är det fortfarande då det är bland det roligaste han vet. Ibland säger jag tack och lov för att han har syskon så de kan jaga varandra.
Så kanske mata fåglarna är på lagom nivå en liten stund. Så ni får nog göra saker som ni tycker är kul och ta livet därefter.