Inlägg från: Kungsholmsbo |Visa alla inlägg
  • Kungsholmsbo

1 åring med udda beteende

Hej TS,

Jag blir så himla ledsen när jag läser ditt inlägg. Ibland tänker jag att all denna info som finns på nätet gör mer skada än nytta (även om jag eg tycker det är bra med mycket info). Du har fått bra svar av många här och jag kan bara instämma. Det låter som om du har en helt normal bebis.

Jag har aldrig sett en 13 månaders som hoppar eller pratar mer än några ord. Många går inte vid 13 mån. Ingen 13-månaders leker med andra barn. På sin höjd kanske de slår varandra - eller vänta det börjar de med i 2-års åldern... ???? Tvååringar är rätt ojusta. Och då har jag varit mycket på öppna förskolan + har två barn. Försök att vara glad och njut av ditt barn. Hon kommer aldrig att vara 13 månader igen. Din bebis kommer snart vara 5 år och då ångrar man sig att man inte tog vara på den där första tiden. Ok hon går inte - bär runt på henne då. Snart är hon så stor att hon knappt går att bära. Flaxar hon? Antagligen är hon glad och vill visa dig något. Lyssna på henne - säkert har hon ljud som betyder olika saker. Bebisar förstår och kan så mycket mer än vad man tror - det gäller bara att komma på vad just din bebis gillar att göra.

Och en sista grej - ibland tycker jag så synd om barn de ska alltid passa in i mallar - som om alla var lika. Alltså - hur många vuxna känner du som är precis lika? Inte många. Bebisar har också olika preferenser. Det glöms bort ibland tycker jag. Jag vet såklart att alla ska gå igenom vissa utvecklinggsteg men alla behöver inte göra allt prick samtidigt. Och du - addera inte färdigheter som bekantas barn har till en enda superbebis! Utan njut av ditt barn och försök ha roligt och följ med på hennes resa! Jag lovar det blir jätteroligt då!

Svar på tråden 1 åring med udda beteende