hannnaa28 skrev 2018-07-04 16:46:18 följande:
Just nu så ser jag väl ingen direkt framtid, har aldrig vetat vad jag vill göra, vilken linje jag vill gå nästa år etc.
Men intressen då.. har gått i fotboll ända sen jag var typ 6, men fick sluta (träningsförbud typ) i mitten av hösten pga personliga problem. Gick även i ridning vilket jag tycker är skit kul. Efter jag behövde ta en paus så hamnade jag väl i en depression, som nog fortfarande hänger kvar lite. Men då så började ju skolan igen efter jullovet vilket ?underlättade? det lite.
Sen vår så började jag med ridningen igen, SKIT ROLIGT, gick ridläger i en vecka för typ 1 vecka sen och nu har hästarna sommarlov.
Fotbollen började jag aldrig i igen, vågar typ inte börja. Även om jag hemskt gärna skulle vilja, och saknar allt så mycket speciellt när jag kollar på en match/tröning så tar det bara stopp?
Borde kanske gå till psykolog eller något så jag kan prata ut och få hjälp att starta vardagsrutiner nu igen på lovet. Men har dålig erfarenhet av dem så det blir ett rungande
n e j.
Får väl försöka göra en ?to do list? och testa ta mig an den, på något sätt.
Tack iaf för svaret (:
När jag skulle välja gymnasieprogram kändes det som att jag skulle avgöra mitt livs framtid. Som att jag var tvungen att hitta den rätta linjen för mig ungefär som den sanna kärleken. Det fanns bara en och missade jag den var livet förstört. Så mycket press!
Men det tänket är helt fel. Livet är ett smörgåsbord av potentiella möjligheter.
Jag gick estetprogrammet med musikinriktning. Åkte på språkresa till Kina. Träffade kärleken. Läste på Komvux. Skaffade barn. Skrev högskoleprovet. Kom in på läkarprogrammet. Inte alls hur jag hade föreställt mig livet men ändå nöjd med utfallet. :)
Så känn inte för mycket press i denna fasen av livet. Det låter som att ridning gör dig glad. Rid så ofta du kan då. Gör det som gör dig lycklig. Och lär dig nya färdigheter och kunskaper så ofta du orkar.
Lycka till!