Inlägg från: Anonym (Flo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flo)

Vad tänker ni om en kvinna som...

Vad skulle ni spontant tänka om en kvinna som, i 30+ åldern, saknade intresse för relationer och barn? Alltså en kvinna som bor ensam en bit utanför en stad, som inte har partner och aldrig tänker ha en, aldrig tänker skaffa barn och inte har husdjur?

• Svar på tråden Vad tänker ni om en kvinna som...
  • Anonym (Flo)

Tack för era svar.

Anledningen till att jag frågar är för att det är den framtiden jag ser för mig själv. Jag har några år kvar tills jag är 30, och jag planerar att flytta, men allt annat stämmer in på mig nu också.
    Just nu verkar folk vifta bort mina tankar med "det kommer förändras, du kommer vilja ha barn, du kommer vilja ha en partner", och det har fått mig att bli lite fundersam över hur det ser ut om några år, när jag är äldre, när "tiden rinner ut" för barn.

Svaren ni har gett ger mig lite hopp, de flesta verkar inte bry sig och ni andra verkar ändå inte vara sådana som skulle ifrågasätta. Kanske är det bara människor man har växt upp med som får för sig att ifrågasätta?

• Anonym (Flo)
    Anonym (Nunna) skrev 2018-07-04 17:21:17 följande:
    Fast vad spelar det för roll om du på nån punkt skulle ändra åsikt om 10-15 år? Big deal liksom?
    Jag gjorde tråden för att höra hur folk reagerar/tänker, inte hur jag eventuellt blir i mitt liv. Däremot är jag 100 % säker på att det kommer bli så då jag är asexuell, aromantisk, inte vill ha barn, älskar att vara ensam och ha tystnad runt mig och faktiskt rent ut sagt mår dåligt om jag inte får vara själv och varje ner några timmar varje dag.
  • Anonym (Flo)
    Anonym (Nunna) skrev 2018-07-04 18:29:02 följande:
    Då förstår jag bättre.
    Du låter nöjd med din plan så kör på den. smile1.gif
    Ser nu att jag skrev "varje ner" när det skulle stå "varva ner", men du förstod nog ändå :) och det ska jag! 
    Meebo skrev 2018-07-04 02:17:40 följande:
    Förutom att hon bor utanför staden och inte har husdjur skulle det lika gärna ha varit mig du beskrivit.

Jag är öppet asexuell och har absolut noll intresse för barn, relationer och sex.
    Kul förresten att en till asexuell kände igen sig, hej!

Svar på tråden Vad tänker ni om en kvinna som...