BF mars 2019 - stannar på FL
Rul igår visade en välmående liten plutt! :)
Dock navelsträngen i vägen så vi fick inte veta kön!
Rul igår visade en välmående liten plutt! :)
Dock navelsträngen i vägen så vi fick inte veta kön!
Grattis! Vad underbart det måste kännas!
När har du bf? Känner du bebisen än? Jag känner fortfarande inte några rörelser. Bf 28 mars.
Vad häftigt med sparkar! Kommer du ta reda på könet eller väntar ni till förlossningen?
Har sedan en vecka tillbaka kunnat känna sparkar & nu kan vi till och med se sparkarna på magen! Vilken magisk känsla detta är!! Trodde det skulle dröja länge eftersom jag inte känt något alls innan och en moderkaka i framvägg.. Nu känner jag den sparka flera gånger om dagen :)
Var på privat ultraljud igår & då visade HAN stolt upp sin pillesnopp! :?) Vi ska alltså få en liten pojke!! Allt blev genast så mycket mer verkligare
Går in i vecka 25 på torsdag och har även ett möte inbokat hos bm då. Har inte träffat henne sedan vecka 10 så antar att hon ska ta SF mått, blodtryck m.m. Det som jag tänker mest på är att jag knappt har någon gravidmage! Alla säger till mig att vara glad över detta, men samtidigt vill jag inget hellre än att se och känna mig gravid. Alla ultraljud jag gjort har visat att lillfisen i magen mår hur bra som helst, så över hans mående är jag inte orolig. Är varken överviktig eller tränad, så man kan ju undra var all plats kommer ifrån.. Fler som har varit med om detta eller har det så nu?
Alla mina vänner som till och med är flera veckor bakom mig har större mage, ingen som tror när jag berättar att jag är i vecka 24. Bifogar en bild på magen.
Jag går in i vecka 30 imorgon! :) Har blivit sjukskriven 100% för foglossningen och använder kryckor för att kunna ta mig framåt.. Har fått testa använda TENS apparat men utan framgång. Nu testar jag akupunktur och hoppas på att det ska hjälpa lite, annars är jag rädd att det blir rullstol de kommande veckorna.
Men förutom den jäkla foglossningen så mår jag prima :D
Åkte in till förlossningen igår för att kolla så bebisen mådde bra. Har känt rörelserna mindre tydligt i några dagar och blev såklart orolig. Självklart vaknade bebisen till ordentligt så fort barnmorskan kände på magen :P jätteskönt såklart och fick ett jättebra bemötande och de rådde mig att komma in igen om jag skulle uppleva att bebisen rör sig mindre. Hur har ni det med fosterrörelser? Har det ändrats något för er?
Så läskigt, men skönt att allt verkar okej med våra små :) min verkar sova mycket också, men är vaken i stort sett hela kvällarna och nätterna haha! Hoppas inte det är ett mönster som håller i sig när den kommer ut :P
Skulle behöva lite råd från er här! :)
Jag har haft sammandragningar sen vecka 20, cirka 20-30st per dag! Men de har aldrig gjort ont och tappen har inte varit påverkad. Sen två veckor tillbaka så ändrade sammandragningarna karaktär till att bli mer tryck nedåt, men fortfarande inte gjort ont.
Men fram tills sent inatt/tidigt imorse (för övrigt en natt då jag inte sovit något alls!) så har jag börjat känna av som mensvärk.. Kan det bara vara förvärkar eller kan det vara något på G tro? Känns lite tidigt för han att komma nu.. Är i vecka 34+5