Inlägg från: XaHHa |Visa alla inlägg
  • XaHHa

BF mars 2019 - stannar på FL

Åh, jag är så jäkla orolig! Ska få ett nytt vul på torsdag pga min oro. Är då i vecka 9+6. Vi fick se ett hjärta slå i vecka 7+6 och har ju hört att missfallsrisken minskar, men kan inte sluta oroa mig. Tänk så har hjärtat slutat slå...? :( Onda tankar..

Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • XaHHa

Vul idag och lilla plutten har växt på bra! 3 cm lång och allt såg bra ut!! Phuuu.. Blev framflyttad en dag dessutom så 10+0 idag. Nu ser även fostret ut som en liten minibebis

• XaHHa

Idag gick jag in i vecka 12 (11+0) Jag har alltid haft molvärk/växtvärk, men just vecka 11 kände jag absolut ingenting! Vilket såklart gjort mig orolig.. Har ni också blivit av med växtvärken i en hel vecka?

• XaHHa

Och så gick jag in i vecka 13 (12+0)!! Vilken lättnad!!

Var på nytt vul idag och allt såg fint ut, blev till och med framflyttad till 12+3, men håller kvar vid den gamla räkningen! Kub på tisdag och hoppas allt ser bra ut då!

• XaHHa
    Sirsiri skrev 2018-09-15 08:15:10 följande:

Hejsan!

Jag är i v 16+4 med första barnet, mår helt okej! Mycket illamående till v 13, nu är jag mest trött. Har kämpat länge för ett plus så det är svårt att förstå att det är sant!

Jag funderar på KUB..det kan ju bli mkt oro i onödan, vad är för/nackdelarna tycker ni?

ö

Tror man ska bestämma sig INNAN man gör kub vad man ska göra om det visar avvikelser. Jag ska göra kub på tisdag och vi har bestämt oss att vi aldrig någonsin skulle välja bort ett barn för att den kanske föds med en diagnos. Däremot om det visar att fostret inte är livsdugligt utanför magen och kommer att dö innan förlossningen, då kommer vi tänka annorlunda. Att göra kub och få reda på en avvikelse som tex down syndrom får oss att börja bearbeta det redan innan och förbereda.

Har precis som du försökt få barn under flera år.
  • XaHHa

Var på KUB idag, men tro f*n att vi har en riktig liten skitunge i magen. Den stod på huvudet och vägrade flytta på sig trots att jag fick både hoppa och göra knäböj haha! Så fick inget resultat idag utan ska tillbaka på torsdag. Några tips hur man får den att vända på sig? :p

• XaHHa
    November2017 skrev 2018-09-18 13:05:09 följande:

Åh så fick jag med! Men var inbokad så sent så hann inte göra ett kub till innan tiden man kan göra det gick ut. Så jag fick göra nipt istället och väntar nu på besked. Lite jobbigt. Skönt att höra att det händer fler än mig! Vilka busungar vi måste ha!

Aha, så man blir skickad till nipt om man inte lyckas få ett bra ultraljud? Det var ju iallafall skönt att veta då jag blev stressad direkt över att vi kanske inte kan få svar! Lyckas vi inte på torsdag heller så har jag bara 4 vardagar på mig att få ett nytt ul. Men då kanske de skickar vidare mig istället!

Var på vul i förra vecka och även då låg busen med huvudet nedåt, så har ju en känsla att den tycker om att ligga så haha!
  • XaHHa

Idag gjorde vi vårt andra försök till att få till ett bra kub ultraljud! Efter 30 min av tryckande och klämmande på magen så lyckades läkaren få en bild där hon kunde mäta! Och allt såg bra ut! 1:16.000 så är supernöjd med det resultatet.

• XaHHa

Är det någon här som är duktig på skallteorin!? :D Jag försöker lära mig den men förstår inte riktigt var jag ska kolla. Rundad=flicka & platt=pojke. Jag vill så gärna veta vem som bor i magen! Och såklart spelar könet absolut ingen roll, huvudsaken är ju att det är en frisk liten bebis! Bild från idag, V.15 (14+0)

• XaHHa
    Erla skrev 2018-09-27 21:34:18 följande:

Utifrån just det du skrev skulle jag tolka detta som flicka :) min dotter hade precis sådan skallform på RUL. Vi tog aldrig reda på kön, men ut kom i alla fall en flicka :) så mysigt att få se bebisen ^^ längtar till RUL nått så otroligt nu!

Det är så spännande det där :D Jag har fått 50/50 svar på en speciell sida på facebook. Ska ni ta reda på kön nu på rul? Jag har 5 veckor dit så längtar också som bara den :p
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL