Inlägg från: Långväntanefterdig |Visa alla inlägg
  • Långväntanefterdig

BF mars 2019 - stannar på FL

Sosarora skrev 2018-07-09 18:47:54 följande:

någon i tråden som är ifrån Göteborg? jag har ju gjort ivf och ska eg inte skriva in mig på mvc förrän efter första ultraljudet på IVF kliniken. det görs i regel vecka 7+. men nu är det semesterstängt när jag är i den veckan o öppnar inte förrän augusti och jag har fått ultraljud när jag är i 9+4. Därför tyckte kliniken jag skulle skriva in mig på MVC innan jag gjort ultraljudet. De tyckte jag skulle ringa med en gång, vilket jag inte gjort än.....

Därför undrar jag, hur har ni tänkt och tänker när det kommer till att välja mvc? tar ni den närmsta? eller en med bra betyg? kanske privat? kollat lite på barnmorskegruppen som verkar vara både privat och statligt finansierad. 

Någon som har ngn bra att rekommendera i GBG?

Hej!

Är i samma sits som du. Blev gravid genom ivf och har inte kunnat meddela kliniken (nordic ivf) eftersom den är sommarstängt.. dom nämnde inget om mvc till mig, kommer vara i vecka 9 när kliniken öppnar. Känns som evigheter dit. Grattis till plus !
  • Långväntanefterdig

Hej :)

Jag 27 och sambon 30.

Vi är gravida med första barnet genom ivf. Vecka 5+1 Nu.

Väntar på att kliniken ska öppna för att få ultraljud tid... lång väntan dit. Kommer gå in i v 9 vid det laget. Inte skrivit in mig på mvc ännu eftersom jag vill se bebis innan jag fattar att det är sant!

Grattis alla som plussat!

• Långväntanefterdig
    LittleSunshine84 skrev 2018-07-11 13:52:24 följande:

Kan ni hjälpa mig att fylla i BF listan så vi har koll på när var o en ska h ungefär :) börjar väl med mig själv så kan ni fylla i er själva genom att citera mitt inlägg o bara lägga till under mitt namn.

BF-LISTA;

Frallanz - 7/3

Janesan - 7/3

Långväntanefterdig - 9/3

LittleSunshine 18/3

Aleakim90 - 19/3

• Långväntanefterdig
    ehmnzazzah skrev 2018-07-24 20:32:18 följande:

Jag började blöda idag.... är på väg in till akuten nu så får vi se om det är missfall (6+0)

Jag vet fan inte hur jag ska ta mig igenom ett missfall.... känns som hela kroppen ska gå sönder....

Hur gick det för dig:(
  • Långväntanefterdig
    XaHHa skrev 2018-07-29 07:21:58 följande:

Vecka 5+2 idag, borde inte digitalt test då visa +3? Min visar 2-3 & igår försvann dessutom alla mina symptom :( Vafan händer....

Mitt slog inte heller över när jag trodde de skulle. Säkert ingen fara! Vänta på ultraljudet å försök koppla av å njuta av att äntligen vara gravid <3
  • Långväntanefterdig
    Maddep skrev 2018-07-30 16:05:00 följande:

Missfall konstaterat idag i v 9. Så himla ledsen. Vet inte hur vi ska orka försöka bli gravida igen. Detta tar så hårt. Vårt andra missfall

Neeeej:'(
  • Långväntanefterdig

V.9 nu. Mår rätt så bra med illamående till och från och en svullen mage <3

Längtar till ultraljud nästa vecka!

Fler än jag som tycker tiden går otroligt långsamt????

• Långväntanefterdig

4 dagar kvar till ultraljudet. Gick in i v 10 idag. Många känslor inom mig just ju. Finns där ett hjärta som slår ? Är barnet friskt ? Ser allt bra ut ? Är det för bra för att vara sant?

Hoppas jag lugnar mig efter vul.. Å att de ser bra ut. Mår i övrigt bra. Inga direkta symtom. Mer än svullna bröst å illamående från å till.

• Långväntanefterdig
    Isa88 skrev 2018-08-05 15:50:36 följande:

Jag förstår hur du känner! Är i vecka 7 och har första vul i vecka 11. Är så super orolig att de inte ska finnas ett hjärta som tickar! Men sen så tänker jag att det måste vara otroligt otroligt! sällan att man visar positivt på gravtest, inga större blödningar och sen att ett hjärta inte tickar och något som är fel? Eller tänker jag fel??

Nej det har du rätt i... det brukar se bra ut om man inte haft komplikationer. Sen finns de ju dom som växer alldeles för långsamt och därför inte klarar sig

.. Men man ska inte tänka så.. Men jag är orolig ändå ... så dumt egentligen. Men tror som sagt att man lugnar sig när man gjort första ultraljudet...
  • Långväntanefterdig
    nadie2019 skrev 2018-08-05 16:24:31 följande:

Får man redan på allt sådant anta allt sådant när man går på det där kollerna? (Första barnet, v 3)

Det man ser på ett ultraljud är om hjärtat slår och om fostret växer som det ska. Senare, längre fram på ultraljud kan man se mer. Men jag gör ett tidigt ultraljud , annars är det rutinultraljud kring v 17 men de känns för långt bort för mig .
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL