Inlägg från: Långväntanefterdig |Visa alla inlägg
  • Långväntanefterdig

BF mars 2019 - stannar på FL

V 12 + 3 idag. Känns oroligt långt till ul v 18. Känner mig orolig eftersom jag mår "för bra"... knappt några symtom alls... gjorde ivf som tog sig på första försöket. Tankarna att det är för bra för att vara sant kommer hela tiden. Begärde tidigt ultraljud idag så ska till barnmorskemottagningen på måndag..

Såg bebisen v 9+6 på ivf kliniken och hoppas att allting är bra med bebis nu också..

• Långväntanefterdig
    XaHHa skrev 2018-08-28 17:06:03 följande:

Åh, jag är så jäkla orolig! Ska få ett nytt vul på torsdag pga min oro. Är då i vecka 9+6. Vi fick se ett hjärta slå i vecka 7+6 och har ju hört att missfallsrisken minskar, men kan inte sluta oroa mig. Tänk så har hjärtat slutat slå...? :( Onda tankar..

Jag tror det är väldigt vanligt att tänka så. Speciellt när man som du och jag fått kämpa så länge för att bli gravid. Och jag som genomgått ivf känner samma typ av oro som du. Bokade ännu ett ultraljud på måndag. Såg bebis v 9+6 Men vill veta att allt ännu är bra ...
  • Långväntanefterdig
    XaHHa skrev 2018-08-30 12:22:40 följande:

Vul idag och lilla plutten har växt på bra! 3 cm lång och allt såg bra ut!! Phuuu.. Blev framflyttad en dag dessutom så 10+0 idag. Nu ser även fostret ut som en liten minibebis

Woooow va underbart <3

Härlig känsla att se lilla livet. På måndag får vi oss en andra titt. Går in i vecka 14 imorgon. Tiden går så himla fort !
  • Långväntanefterdig
    Sa85 skrev 2018-09-01 18:43:39 följande:

Tyvärr ännu ett missfall här i tråden. Fick förklaringen på att jag känt mig helt normal den senaste tiden... inte ens trött på kvällen liksom. Började blöda i torsdags morse och fick konstaterat samma dag att hjärtat slutat slå. Två vecko efter vul där hjärtat slog, och samma dag som inskrivningen skulle varit. Känns förstås deppigt men skönt att jag har min tvååring redan, det är tröstande. Lycka till ni andra!

Fy tusan.. beklagar verkligen , kram !
  • Långväntanefterdig

Vecka 14 och idag har vi gjort ultraljud! Allt ser bra ut och jag andas nu ut lite mer ! Så skönt. Nu vet jag att allt är bra med lilla bebben , längtar massor!

• Långväntanefterdig
    Erla skrev 2018-09-04 06:32:40 följande:

Vad skönt :) när har du rul?

Rul v 18 så 4 veckor till så får vi tjuvkika på bebbe igen :) så himla mysigt !
  • Långväntanefterdig
    Jenmari skrev 2018-09-04 14:12:49 följande:

Tycker nog det är lite overkligt fortfarande! Men tycker det syns på magen numera, syns det för er?

Ja gud ja jag har fått en jätteläge, redan mammabyxor!
  • Långväntanefterdig
    Erla skrev 2018-09-04 11:55:49 följande:

Överkomliga tider att vänta :) jag får veta rul-datum på måndag. Blir säkert i månadsskiftet oktober/november. Än så länge har vi bara hört hjärtat och vi får glatt nöja oss med det tills rul :P

Härligt att ha hört hjärtat slå ändå! Å att se bebis för första gången är helt underbart, hoppas tiden dit gåt fort för dig !
  • Långväntanefterdig
    Erla skrev 2018-09-04 20:58:49 följande:

Ja :) det blev ju lite mer verkligt. Minns att jag fällde en tår när jag fick se vår dotter på ett tidigt vul. Blev så glad och lättad ^^ ul var ännu mer emotionellt för då såg man liksom klart och tydligt att det faktiskt var en bebis där inne :D

Ja precis! Detta var vårt andra ul, men det första var vaginalt så hade lite dålogt fokus, men igår rullade tårar av lycka och glädje !
  • Långväntanefterdig
    Erla skrev 2018-09-07 15:07:51 följande:

Någon mer än vi som INTE ska ta reda på kön? :) gjorde inte det förra gången och det blev liksom som en kul överraskning efter förlossningen. Vi får ständigt påtryckningar från familj, vänner och bekanta, mest för att de så gärna vill veta själva, men vi kommer nog stå på oss och köra vårt race ^^

Förstår dock er som tänker kolla. Det var väldigt frestande och man är ju så sjukt nyfiken på vad det är för en filur där inne.

Förresten har äntligen mina känslor vänt! Illamåendet är nästan borta, vi har hört ett bebishjärta och jag har börjat se fram emot syskon :)

Jag å min sambo som väntar första barnet ska inte kolla va det är för kön :)
  • Långväntanefterdig
    XaHHa skrev 2018-10-24 14:12:15 följande:

När började ni känna fosterrörelser (med första barnet)? Går in i vecka 19 imorgon och har inte känt något alls.. Var på ultraljud i förra veckan och då rörde den på sig för fullt men kan inte känna något alls!

Har moderkaka i framvägg så förstår att sparkar m.m kan dämpas av det, men det här klassiska ?fladdret? har jag inte märkt av..

Har också moderkakan i framvägg. Började känna fladder typ v 17-18 , är i vecka 22 nu och känner tydligt inne i magen men inget utanpå ännu.
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL