• Anonym (HeltAnonym)

    Min fru har inget kontaktbehov

    Jag vet inte längre vad jag ska göra, så jag försöker här.

    Lite bakgrund: Vi har två barn, är gifta och i trettioårsåldern. I början så var min fru som vem som helst, men ju mer vårat förhållande mognat ju mer har det blivit så att jag alltid fått ta initiativ till all form av närhet, kramar, pussar eller vad det än må vara. Och I stort sett varje gång jag försökt så är något annat viktigare, passar helt enkelt aldrig. Vi har grälat om det så många gånger och jag har förklarat att jag känner mig oälskad och oviktig.

    Senaste gången vi grälade om det var för ungefär 1 månad sedan och då bestämde jag att jag ska sluta ta initiativ... Sedan dess har vi inte ens kramats.

    Hela situationen får mig att må otroligt dåligt, jag går och tänker på det i stort sett hela tiden... Jag har slut på idéer och är snart beredd att kasta in handduken, ge upp på det här förhållandet helt enkelt. Eller vad ska jag ta mig till?

  • Svar på tråden Min fru har inget kontaktbehov
  • Joyho

    Jag lider med dig. Jag är i exakt samma situation med min man. Kunde varit jag som skrivit.. Han vill inte ha sex, inte kyssas, krama eller mysa i soffan. Absolut ingenting. Vi har bråkat (där han bara blir tyst och jag gråter) mängder av gånger. Jag har provat allt känns det som. Sist sa jag: jag vet inte hur länge till jag orkar leva med en man som inte ens vill röra mig. Fick bara ett Okej tillbaka.

    Har inga som helst tips till dig tyvärr men ville visa att du inte var ensam. Jag har annars mest läst om folk som har en partner som inte vill ha sex men är gosig i övrigt, så även om jag inte önskar nån annan att leva såhär så var det skönt att läsa om nån mer som har set likadant.

  • Anonym (?)

    Hur gamla är era barn?
    Hon kanske har fullt upp och är stressad om dagarna.

  • Anonym (M.)
    Anonym (?) skrev 2018-07-02 20:38:12 följande:

    Hur gamla är era barn?

    Hon kanske har fullt upp och är stressad om dagarna.


    Jo, så kan det ju vara, men en kram och en puss hinner man väl med....även om det är sressigt.
  • Anonym (Anna)

    Jag tror det finns två alternativ. 1: hon saknar sexlust och undviker gos för att slippa få inviter om att ta det vidare. Så gjorde min man när han var stressad och fått potensproblem. Huvudet i sanden liksom. Jag hoppas att ni kan lösa upp knuten. Sluta inte ta initiativ är mitt råd, det blir bara tomt och kallt och ni vänjer er vid tomheten. Fortsätt krama henne och var nära, kyssa, och försök ta reda på underliggande orsak, vad hon tror är orsaken. Hon vill nog vilja gosa men det är bakom ett hinder av stress el bekymmer av någt slag.

    2: hon är inte attraherad eller kär i dej längre. Oerhört fegt att inte ta upp det utan pina sin partner med kyla tycker jag isåfall. Vid försiktiga frågor borde hon kunna klämma fram det. Om det går att laga med familjerådgivning /några barnfria helger/ nya vanor får ni resonera om, eller om ni måste dela på er för att inte såra varandra.

  • Anonym (HeltAnonym)

    Barnen är 2 och 4

    Kan köpa att hon är stressad, har mycket att tänka på och allt annat! Men kan inte köpa att det skulle vara till den graden att hon inte kan ge mig en kram eller puss. Det är väldigt viktigt för henne att få krama och pussa barna till exempel vid läggning, går jag till sovrummet med det barnet innan hon fått göra det så blir hon arg. Då ska jag förstå att hon vill krama och pussa barnet till exempel, och det gör mig än mer frustrerad.

    Jag har frågat rakt ut om hon älskar mig när vi bråkat om det tidigare och då säger hon att hon gör det, men att hon inte behöver ha kontakt hela tiden. Sen tar hon sina föräldrar som exempel och frågar om jag tror att de kramas och pussas stup i kvarten.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Anna) skrev 2018-07-02 22:00:31 följande:
    Jag tror det finns två alternativ. 1: hon saknar sexlust och undviker gos för att slippa få inviter om att ta det vidare. Så gjorde min man när han var stressad och fått potensproblem. Huvudet i sanden liksom. Jag hoppas att ni kan lösa upp knuten. Sluta inte ta initiativ är mitt råd, det blir bara tomt och kallt och ni vänjer er vid tomheten. Fortsätt krama henne och var nära, kyssa, och försök ta reda på underliggande orsak, vad hon tror är orsaken. Hon vill nog vilja gosa men det är bakom ett hinder av stress el bekymmer av någt slag.
    2: hon är inte attraherad eller kär i dej längre. Oerhört fegt att inte ta upp det utan pina sin partner med kyla tycker jag isåfall. Vid försiktiga frågor borde hon kunna klämma fram det. Om det går att laga med familjerådgivning /några barnfria helger/ nya vanor får ni resonera om, eller om ni måste dela på er för att inte såra varandra.
    Håller med
  • Anonym (Anna)

    Anonym (HeltAnonym) skrev 2018-07-02 22:09:38 följande:[/quote-nick]Barnen är 2 och 4

    Kan köpa att hon är stressad, har mycket att tänka på och allt annat! Men kan inte köpa att det skulle vara till den graden att hon inte kan ge mig en kram eller puss. Det är väldigt viktigt för henne att få krama och pussa barna till exempel vid läggning, går jag till sovrummet med det barnet innan hon fått göra det så blir hon arg. Då ska jag förstå att hon vill krama och pussa barnet till exempel, och det gör mig än mer frustrerad.

    Jag har frågat rakt ut om hon älskar mig när vi bråkat om det tidigare och då säger hon att hon gör det, men att hon inte behöver ha kontakt hela tiden. Sen tar hon sina föräldrar som exempel och frågar om jag tror att de kramas och pussas stup i kvarten.[/quote]

    Så tragiskt att låta sina barn växa upp med ett kallt äktenskap som mönster så att just det dåliga mönstret sedan hindrar dottern att ha en bra relation som vuxen. Det är precis därför man inte ska hålla ihop bara för barnens skull.

    Men föralldel, jag har alltid haft behov av att kramas och kyssas och ha sex men just när man har sådär små barn så har man så mycket gos och lyft och sitta i knä med dom så det är nog den period när jag relativt sett hade minst kelbehov med min man. Eller snarare, jag hade ett behov av att ha min kropp för mej själv också så jag behövde promenera, träna, ta ett bad osv utan ett barn i knäet för att bli mer kramig med mannen. Vi hade inte tillgång till barnvakt annars kan det säkert vara guld att åka iväg på spa ihop och " ta tillbaka sin kropp" . Eller ge henne ett dygn på spa i present. Om det nu skulle bero på att hon har fått en överdos kroppskontakt och behöver space. Det bästa vore ju om hon kunde känna sina behov och uttrycka dom själv. Hennes beteende nu är bara grymt oavsett orsak. Man kan ha sina skäl men har ett ansvar att kommunicera.

  • Anonym (Krille)
    Anonym (Anna) skrev 2018-07-02 22:00:31 följande:

    Jag tror det finns två alternativ. 1: hon saknar sexlust och undviker gos för att slippa få inviter om att ta det vidare. Så gjorde min man när han var stressad och fått potensproblem. Huvudet i sanden liksom. Jag hoppas att ni kan lösa upp knuten. Sluta inte ta initiativ är mitt råd, det blir bara tomt och kallt och ni vänjer er vid tomheten. Fortsätt krama henne och var nära, kyssa, och försök ta reda på underliggande orsak, vad hon tror är orsaken. Hon vill nog vilja gosa men det är bakom ett hinder av stress el bekymmer av någt slag.

    2: hon är inte attraherad eller kär i dej längre. Oerhört fegt att inte ta upp det utan pina sin partner med kyla tycker jag isåfall. Vid försiktiga frågor borde hon kunna klämma fram det. Om det går att laga med familjerådgivning /några barnfria helger/ nya vanor får ni resonera om, eller om ni måste dela på er för att inte såra varandra.


    Håller med jag också.
    Det är faktiskt många som väljer att fortsätta ett förhållande trots att kärleken och attraktionen är borta. Speciellt kvinnor har svårt att hålla den sexuella attraktionen till partnern levande - män klarar sig bättre eftersom själva sexet är så pass viktigt att dom ändå stannar hos en partner som dom egentligen inte älskar på samma sätt längre. Men många kvinnor kan fortsätta eftersom dom prioriterar familjen och att hålla en snygg fasad utåt. Generellt sätt har nog många kvinnor lite lättare att "stänga av" sexet och fortsätta som delägare i AB Familjen.

    Men kärlek kan faktiskt komma och gå också, det är inte säkert att det är helt kört. Men det beror på hur länge TS står ut om det är värt att vänta...  Och man vet ändå aldrig utgången.

    Risken med familjerådgivning är att mycket kommer till ytan som kanske inte borde komma till ytan. Det kan bli ett hinder för fortsättningen istället för ett sätt att läka.

  • Anonym (Krille)
    Anonym (Anna) skrev 2018-07-03 14:25:39 följande:

    ..........
    Sen tar hon sina föräldrar som exempel och frågar om jag tror att de kramas och pussas stup i kvarten.[/quote]

    Så tragiskt att låta sina barn växa upp med ett kallt äktenskap som mönster så att just det dåliga mönstret sedan hindrar dottern att ha en bra relation som vuxen. Det är precis därför man inte ska hålla ihop bara för barnens skull.

    ........


    Skål
  • Anonym (Honan)

    Men är det så att hon får behov av närhet bekräftat redan via barnen så det blir pressande när du kommer och vill ha ännu mer av henne ?

    Eller är det något underliggande?

    När jag inte vill ha någon närhet av min sambo handlar det oftast om att han missat en viktig signal / jag har av en särskild anledning tvivlat på hans goda intentioner.

    När vi pratat om vad jag känt brukar jag "lossa" hjärtat och våga släppa in han igen, vi brukar skämta om att jag sätter upp olika lurar i form av städmurar, jag kan börja städa och fokusera på annat för att undvika det emotionella obehagliga t.e x.

    Jag vet inte hur din hona fungerar vet bara hur denna honan är.

Svar på tråden Min fru har inget kontaktbehov