Sluta hetsäta-hur?
Ska försöka fatta mig kort. Har trist bagage från barndomen, dysfunktionell familj och även diabetes typ 1 som jag fick i vuxen ålder vilket gjorde att mat slutade vara lustfyllt och istället blev en källa till ångest - vad ska jag äta, hur ska jag dosera till det, hur får jag äta osv osv. På det har jag en latent depression och återkommande perioder av ångest. Jag började hetsäta i smyg nåt år efter diabetesdiagnos och har inte kunnat sluta. Varit smal större delen av livet men nu väger jag närmare 90 kg och mår dåligt av att kläder sitter illa och ogillar min spegelbild.
Jag VET vad jag borde göra, hur man äter och tränar osv. Jag har dock inte energin att praktiskt genomföra det, och heller inte kraft att stå emot hetset. Någon som varit i min situation som kommit bort från hetsandet? Jag äter mest när jag mår dåligt eller är stressad, vilket tyvärr händer ofta. Har signalerat till min diabetesmottagning att jag vill ha hjälp, har fått tid hos kurator och gått några gånger men känner att det inte får effekt.
Någon som tagit sig ur en liknande situation som har tips?