• ettstegitaget

5-5-2-2 växelvis boende

Hej!

Vi hade 5-5-2-2 i många år och det var det som funkade bäst för oss. Just precis pga anledningar lika de du skriver. Jag jobbade alltid länge vissa dagar osv. 

Barnen lärde sig systemet bra. Måndag, tisdag, onsdag och torsdag var det ju alltid samma förälder som hämtade. Därför bara helgerna som skiftade. 

Jag tyckte det fungerade utmärkt. Testa!

• ettstegitaget
    Ann-Louise skrev 2018-07-01 12:17:06 följande:
    Tack för ett positivt svar och kul att det fungerade för er. Tror att vi kommer att prova i alla fall, och naturligtvis har vi barnens bästa i fokus, och skulle det sedan visa sig att det inte fungerar så får vi ju tänka om. Hade dock varit bra om det hade fungerat en period så länge barnen har fritids. Sedan är det lättare att gå över till varannan vecka eftersom de då klarar sig själva lite mer. Men sambon/snart fd och jag är vänner och det tror jag är allra viktigast för att det ska bli en sådan smidig skilsmässa som möjligt.
    Precis som du skriver så är det annat det beror på om det fungerar eller ej. Om samarbetet plötsligt brister så spelar det ingen roll vilket schema man har. 

Lycka till :)
Svar på tråden 5-5-2-2 växelvis boende