Hej! Jag har barnen så som du tänkt dig, med skillnaden att jag har barnen mån-tis, sen är de hos pappa ons-fre, lör-sön hos mig. Har haft det såhär i ca 2,5 år sen hi separerade då barnen var 2 och 5 år.
Fördelen med dessa täta byten är att avskeden inte behöver bli så ångestfyllda, både jag och barnen vet att vi ses snart igen. Nackdelen är att det ibland kan kännas lite hattigt och kan bli lite praktiskt jobbigt för det är lött att glömma saker som ska tas med osv. Ett tips är väl att ha dubbla uppsättningar av allt( om det är ekonomiskt genomförbart) och att bo relativt nära varandra.
Mitt ex vill nu att vi ska börja med hela veckor, jag vill det inte men vi har nu kommit fram till en kompromiss där vi kommer att byta söndag em. Sedan är barnen tre nätter hos den vars ?vecka? det är men ons- Tors är de hos den andre för att sedan återvända på Tors em och stanna till söndag em då det byter till den andres vecka. Vi ska pröva detta nu efter sommaren. På så vis blir det lite mindre hattigt, men ändå inte hela veckor som jag tycker är alldeles för långt.
Man får pröva sig fram och anpassa efter att de blir äldre. Finns ju de som trivs med två veckor i taget, eftersom en del barn tycker själva bytena är väldigt jobbig.
Lycka till!