Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Autism På Mellan-Stadiet

lövet2 skrev 2018-06-28 13:37:00 följande:

Min dotter har Aspergers. Hon satt på trappan och ritade om vädret tillät. Annars gick hon helst omkring för sig själv. Jag trodde att hon inte fick vara med de andra, men hon förklarade att hon behövde vila huvudet mellan lektionerna.

Vad glad jag blir av att hon både kunde förklara det och att du/ni kunde förstå det.

TS: när jag gick i mellanstadiet så gick jag också mest undan för mig själv på rasterna och antingen gjorde ingenting, läste med ögonen eller öronen, lyssnade på lugn musik eller, efter särskilt vedervärdiga lektioner, stimmade. Ibland sökte jag sällskap men endast om någon/några gjorde något stillsamt som jag kunde göra "i sömnen"/utan att tänka, exempelvis spelade kort eller något.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee
    PenguinBonBon skrev 2018-06-30 23:04:40 följande:

Tror ni att eran barn kan klara av att spela fotbolls king om de är med få blyga kamrater som exempelvis 3 andra

Hade du tänkt tvinga barnet till det eller?
  • Aniiee
    PenguinBonBon skrev 2018-06-30 23:39:05 följande:

Nej jag hade ej tvingat det självklart men bara undrar lite om de klarar av det

Kanske. Du får väl fråga ungen.
  • Aniiee
    lövet2 skrev 2018-07-01 00:05:09 följande:
    Vad är det? Ett dataspel eller vad?
    Ett bollspel/bollek. Vi spelade king med basketbollar, men TS har tydligen en variant med fotbollar. 

Här är en länk till vad vi pysslade med : sv.wikipedia.org/wiki/Ruta_(bollspel)