Autism På Mellan-Stadiet
Hej, jag undrar vad erat barn gör på rasterna på mellanstadiet med ett enklare autism, typ asbergers
Hej, jag undrar vad erat barn gör på rasterna på mellanstadiet med ett enklare autism, typ asbergers
Min dotter har Aspergers. Hon satt på trappan och ritade om vädret tillät. Annars gick hon helst omkring för sig själv. Jag trodde att hon inte fick vara med de andra, men hon förklarade att hon behövde vila huvudet mellan lektionerna.
Någon annan som gjorde något annat?
Min dotter har Aspergers. Hon satt på trappan och ritade om vädret tillät. Annars gick hon helst omkring för sig själv. Jag trodde att hon inte fick vara med de andra, men hon förklarade att hon behövde vila huvudet mellan lektionerna.
Tror ni att eran barn kan klara av att spela fotbolls king om de är med få blyga kamrater som exempelvis 3 andra
Tror ni att eran barn kan klara av att spela fotbolls king om de är med få blyga kamrater som exempelvis 3 andra
Nej jag hade ej tvingat det självklart men bara undrar lite om de klarar av det
Nej jag hade ej tvingat det självklart men bara undrar lite om de klarar av det
I 9 fall av 10 är Asbergers ärftligt visar en studie i usa; i direkt nedstigande led i 70 procent av fallen från moderns sida. 20 procent av fadern. 10 procent fanns ingen koppling alls. Tyvärr är det svårt att se eftersom symptomen kan skilja sig enormt mellan föräldrar och barn. Ofta är förldrarna helt omedvetna om sina egna sjukdom och lider inte av det men genom bra kunskap kan de väl följa upp sina barn med hjälp av utredningar.