Anonym (Amanda) skrev 2018-06-27 10:36:45 följande:
Jag har visst skam i kroppen! Men hur många rollstolshindrade är ändå ute och åker tåg liksom, de åker väl färdtjänst?
Är det inte bättre då att en stackars trött och sliten ensamstående småbarnsmamma kan ha glädje av denna plats än att den står tom?
Och som sagt jag har hört flera stycken som gör så i min babygrupp och de tycker det upplägget fungerar jättebra. Och att personalen ombord på tåget bara tittar lite snett på en. Men har man platsbiljett så har man och då kan de inte göra något.
Samt om man nu som rullstolshindrad skall ut och åka tåg får man väl ändå se till att boka i god tid i förväg liksom. De måste de väl ändå göra förresten, för de skall väl ha med en massa assistenter också.
Okej, där avslöjade du att du trollar.
Det heter inte rullstolshindrad. Nej, man behöver inte assistenter bara för att man sitter i rullstol.
Genom att boka biljetten som inte är avsett för trötta småbarnsmammor utan för rullstolsburna så är det någon i rullstol som inte kan boka den.
Hoppas att du inte lär ditt barn dina kassa värderingar och människosyn, om du nu har barn på riktigt eller du kör runt med en tom barnvagn för att få alla barnvagnsplatsern på bussar osv.