Anonym (Amanda) skrev 2018-06-27 10:36:45 följande:
Jag har visst skam i kroppen! Men hur många rollstolshindrade är ändå ute och åker tåg liksom, de åker väl färdtjänst?
Är det inte bättre då att en stackars trött och sliten ensamstående småbarnsmamma kan ha glädje av denna plats än att den står tom?
Och som sagt jag har hört flera stycken som gör så i min babygrupp och de tycker det upplägget fungerar jättebra. Och att personalen ombord på tåget bara tittar lite snett på en. Men har man platsbiljett så har man och då kan de inte göra något.
Samt om man nu som rullstolshindrad skall ut och åka tåg får man väl ändå se till att boka i god tid i förväg liksom. De måste de väl ändå göra förresten, för de skall väl ha med en massa assistenter också.
Du kan ju inte vara allvarlig. Sorgligt om det finns personer som resonerar som du.
Det är alla gånger bättre att en rörelsehindrad som faktiskt har BEHOV av platsen har möjlighet att boka den än någon som är för lat för att resa som alla andra småbarnsföräldrar som har skam i kroppen får lov att göra.
Jag har rörelsehindrade vänner och de klarar sig bra utan assistenter. De är rullstolsburna, inte funktionshindrade på andra sätt. De har lika stor rätt att kunna ta en spontan resa som alla andra.