• Anonym (Känsloteknikern)

Hur viktigt är yrket för en tjej?

Kanske en något luddig fråga, men jag undrar hur stor vikt ni tjejer brukar lägga vid om en kille har jobb eller vilket jobb han har?

Nyligen har jag gett mig ut i dejtingträsket. Jag är högskoleingenjör och har jobbat med det i ett antal år. Men det senaste har jag valt att inte jobba traditionellt under ett tag för att kunna satsa helt på min hobby som konstnär. Det ger än så länge en liten inkomst, men finansiellt klarar jag mig bra ändå (dock inget jag nämner eller skriver om i en dejtingprofil).

Så om man tagit en break från sitt arbete, spelar det en så stor roll för tjejer, eller är andra egenskaper viktigare? Vad tycker ni tjejer?

• Svar på tråden Hur viktigt är yrket för en tjej?
  • Anonym (..)

För mig har det inte varit viktigt. 

Jag har alltid gått på att lära känna killen och hur personen är, sen om personen är arbetslös eller sjukskriven eller har jobb spelar mindre roll..

Sen kan det ju vara så att man lärt känna en som varit arbetslös som det visade sig bara var lat och inte ville göra ett skit, det kanske inte är det mest attraktiva men ja du förstår.. 

• Pentra

Så länge som killen har koll på sin ekonomi och klarar försörjning på ett ärligt sätt så spelar inte yrket/arbetet någon större roll. Att vara tillfälligt arbetslös är också ok om den sanna ambitionen är att skaffa sig ärlig försörjning. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (Kvinna35)

Vanligtvis tycker jag inte att yrke är så viktigt....men efter att jag själv börja med nätdejtning för typ ett år sedan har jag märkt att jag lägger mera vikt på det. Man träffar så många personer på de här sidorna och engergin och tiden räcker inte till att skicka meddelanden med alla så att man skulle lära känna dem. Därför går det lätt att man börjar titta på detaljer och fatta snabba beslut enligt dem även fast de kanske inte är de bästa kriterierna för att hitta någon. 

• Anonym (Asdf)