• Anonym (Känsloteknikern)

Hur viktigt är yrket för en tjej?

Kanske en något luddig fråga, men jag undrar hur stor vikt ni tjejer brukar lägga vid om en kille har jobb eller vilket jobb han har?

Nyligen har jag gett mig ut i dejtingträsket. Jag är högskoleingenjör och har jobbat med det i ett antal år. Men det senaste har jag valt att inte jobba traditionellt under ett tag för att kunna satsa helt på min hobby som konstnär. Det ger än så länge en liten inkomst, men finansiellt klarar jag mig bra ändå (dock inget jag nämner eller skriver om i en dejtingprofil).

Så om man tagit en break från sitt arbete, spelar det en så stor roll för tjejer, eller är andra egenskaper viktigare? Vad tycker ni tjejer?

• Svar på tråden Hur viktigt är yrket för en tjej?
  • Anonym (..)

För mig har det inte varit viktigt. 

Jag har alltid gått på att lära känna killen och hur personen är, sen om personen är arbetslös eller sjukskriven eller har jobb spelar mindre roll..

Sen kan det ju vara så att man lärt känna en som varit arbetslös som det visade sig bara var lat och inte ville göra ett skit, det kanske inte är det mest attraktiva men ja du förstår.. 

• Pentra

Så länge som killen har koll på sin ekonomi och klarar försörjning på ett ärligt sätt så spelar inte yrket/arbetet någon större roll. Att vara tillfälligt arbetslös är också ok om den sanna ambitionen är att skaffa sig ärlig försörjning. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (Kvinna35)

Vanligtvis tycker jag inte att yrke är så viktigt....men efter att jag själv börja med nätdejtning för typ ett år sedan har jag märkt att jag lägger mera vikt på det. Man träffar så många personer på de här sidorna och engergin och tiden räcker inte till att skicka meddelanden med alla så att man skulle lära känna dem. Därför går det lätt att man börjar titta på detaljer och fatta snabba beslut enligt dem även fast de kanske inte är de bästa kriterierna för att hitta någon. 

• Anonym (Asdf)

För mig är jobb jobb och hobby hobby. Så jag skulle finna det udda. Och vad menar du med klarar dig? Går du runt på det eller inte?

• Anonym (Lissie)

Hade du frågat för några år sedan hade jag sagt att det inte var viktigt men nu har jag blivit mer hård på den punkten (efter att ha varit tillsammans med någon som jobbade högst sporadiskt, jobbade svart och inte fick ut lön samt brände pengar på skräp han inte behövde). Går du runt på det du jobbar med och inte sitter hos fogden så kanske, men större chans om du har råd att följa med mig på resor, aktiviteter och roliga matställen (jag betalar såklart för mig själv :) ).

Ska också säga att jag har högre krav på mig själv nuförtiden med pengar så gäller inte bara killen.

• Anonym (Beror på)

Det beror nog lite på ålder och avsikten med förhållandet... är det familjebildning, köpa hus osv som är på tapeten så är ekonomin rätt viktig. Om du har en bra utbildning och inga problem att behålla ett bra jobb så hade jag annars tyckt att det var helt ok. Min man var i någon liknande situation när vi träffades. Likaså sabbatsår för att resa tillsammans hade varit helt ok för mig. Men om du är allmänt oansvarig och vill leva på kärlek och luft så hade du inte varit intressant för mig.

• Jenna Eriksdotter

Det är ju bra att fokusera på det man vill göra och det betyder mycket. Så länge man klarar sig så skulle jag snarare uppmuntra till det än till ett jobb där pengar är ända motivationen.

• Anonym (Lissie)
    Jenna Eriksdotter skrev 2018-06-26 07:22:32 följande:

Det är ju bra att fokusera på det man vill göra och det betyder mycket. Så länge man klarar sig så skulle jag snarare uppmuntra till det än till ett jobb där pengar är ända motivationen.

Jag älskar det jag gör och tjänar bra. Det ena behöver inte utesluta det andra.
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Känsloteknikern) skrev 2018-06-26 01:11:17 följande:

Kanske en något luddig fråga, men jag undrar hur stor vikt ni tjejer brukar lägga vid om en kille har jobb eller vilket jobb han har?

Nyligen har jag gett mig ut i dejtingträsket. Jag är högskoleingenjör och har jobbat med det i ett antal år. Men det senaste har jag valt att inte jobba traditionellt under ett tag för att kunna satsa helt på min hobby som konstnär. Det ger än så länge en liten inkomst, men finansiellt klarar jag mig bra ändå (dock inget jag nämner eller skriver om i en dejtingprofil).

Så om man tagit en break från sitt arbete, spelar det en så stor roll för tjejer, eller är andra egenskaper viktigare? Vad tycker ni tjejer?

har du ett vettigt liv, klarar dig ekonomiskt, inte är "konstig" på något sätt så spelar det ingen roll 
  • Dexter dot com

Så länge du har koll på ekonomin, inte har skulder, tjänar så pass att du kan leva normalt och har en buffert bryr jag mig inte om vilket yrke du har.

Svar på tråden Hur viktigt är yrket för en tjej?