Inlägg från: Anonym (Känsloteknikern) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Känsloteknikern)

Hur viktigt är yrket för en tjej?

Kanske en något luddig fråga, men jag undrar hur stor vikt ni tjejer brukar lägga vid om en kille har jobb eller vilket jobb han har?

Nyligen har jag gett mig ut i dejtingträsket. Jag är högskoleingenjör och har jobbat med det i ett antal år. Men det senaste har jag valt att inte jobba traditionellt under ett tag för att kunna satsa helt på min hobby som konstnär. Det ger än så länge en liten inkomst, men finansiellt klarar jag mig bra ändå (dock inget jag nämner eller skriver om i en dejtingprofil).

Så om man tagit en break från sitt arbete, spelar det en så stor roll för tjejer, eller är andra egenskaper viktigare? Vad tycker ni tjejer?

• Svar på tråden Hur viktigt är yrket för en tjej?
    Anonym (Asdf) skrev 2018-06-26 06:32:48 följande:

För mig är jobb jobb och hobby hobby. Så jag skulle finna det udda. Och vad menar du med klarar dig? Går du runt på det eller inte?

Jag menade att det är min hobby som jag vill försöka utveckla till ett jobb, men jag vet att det är väldigt svårt att helt livnära sig på det. Var gränsen går mellan hobby och jobb är ju luddigt, men trots att jag hittills fått lite beställningar, publicerat en bok och haft lite annan inkomst på det så är det för lite inkomst för att jag skulle kalla det för ett jobb ännu.

Jag vill helst inte skriva om ekonomi i dejtingprofiler... då jag anser själv att sånt inte är så viktigt förrän efter att jag lärt känna en person. Ja jag klarar mig finansiellt, och har t ex en annan liten inkomst på ett hyreshus, men det har jag hittills inte valt att skriva om heller. Men jag vet inte om jag ska nämna det? Om det är viktigt att skriva HUR man klarar sig finansiellt?

Anonym (Asdf) skrev 2018-06-26 06:32:48 följande:

För mig är jobb jobb och hobby hobby. Så jag skulle finna det udda. Och vad menar du med klarar dig? Går du runt på det eller inte?