• Barnlängtan31år

För oss som har väntat på ett plus i mer än ett år...

Denna månad har vi försökt bli gravida i ett år. Vi har inte fått ett enda plus. Är 31 och 32 år gamla. Vi har varit tillsammans i många år. Är så här i efterhand väldigt besviken på mig själv och oss att vi inte började försöka "i tid".

Har precis lämnat in hälsodeklarationspapprena och utredning kommer väl inte igång förrän långt in på hösten kan jag tänka mig... Jag mår så dåligt av denna väntan. Går snart på semester och känner ingen direkt glädje.

Jag har tidigare gjort ett VUL pga spottings och enligt läkaren såg det normalt ut. Men jag är lite kluven, då det inte var läkaren som jag besökte som gjorde VUL utan en bakjoursläkare som kom inrusande på rummet och snabbt gjorde ultraljudet. Jag är osäker på om läkaren uppfattade bakjoursläkaren rätt... 
    Min man har gjort ett spermaprov hemma som vi köpt på nätet, Fertility score. Han fick positivt men vad jag har läst mig till så här i efterhand så är det inget att lita på. Tänk om vi blir ofrivilligt barnlösa? 
    Hur länge har ni försökt? Och har någon utredning påbörjats?
    Eller finns det några solskenshistorier?

Hoppet har börjat svika.

• Svar på tråden För oss som har väntat på ett plus i mer än ett år...
  • Asplövet18

Hej alla som kämpar...

Jag och min blivande man har fått vår första tid för utredning efter att ha skickat in hälsodeklarationerna. Det gick förvånansvärt fort, fick en tid 2 veckor efter första kontakt. Jag är oerhört nervös och orolig och tänkte om någon här kunde upplysa mig om vad vi har att förvänta oss? Brukar det gå så fort att få en tid? Hur lång tid brukar en utredning ta vanligtvis?

Har svårt att koncentrera mig på jobbet då jag är så ängslig.

Kram och tack på förhand

• Asplövet18

Hej alla som kämpar...

Jag och min blivande man har fått vår första tid för utredning efter att ha skickat in hälsodeklarationerna. Det gick förvånansvärt fort, fick en tid 2 veckor efter första kontakt. Jag är oerhört nervös och orolig och tänkte om någon här kunde upplysa mig om vad vi har att förvänta oss? Brukar det gå så fort att få en tid? Hur lång tid brukar en utredning ta vanligtvis?

Kram och tack på förhand

• April2
    Asplövet18 skrev 2019-05-13 13:24:08 följande:

Hej alla som kämpar...

Kram och tack på förhand

Det ser nog olika ut i olika landsting, vi fick lämna flera prover innan första besöket. Vid själva besöket gjordes vaginalt ultraljud för att kolla livmodern och äggstockarna och mannen kollades också, jag tror läkaren bara tittade och kände att allt såg ok ut. Sedan fick vi direkt veta att det blev remiss till ivf eftersom de inte kunde se något annat alternativ. Jag förstår att du är nervös men det var inte så farligt, rätt skönt att få svar och sedan hjälp! :)

Lycka till!
  • April2

Jag är nu på ruvardag 9 med ett tvådagars embryo, känner inget förutom att jag är sjukt frusen. Jobbigt att vänta och känna efter varje liten tendens till symtom! Lutinus gör ju inte saken bättre eftersom den säkert kan orsaka en del symtom också..

Hoppas att allt är bra med er andra!

Kramar!

• Kandelaber

Tokpositivt test här på RD12!! TD på torsdag så håller både andan och tummar nu! Skönt MEN också läskigt då man verkligen lärt sig att inte ta något för givet.

• April2
    Kandelaber skrev 2019-05-13 21:50:22 följande:

Tokpositivt test här på RD12!! TD på torsdag så håller både andan och tummar nu! Skönt MEN också läskigt då man verkligen lärt sig att inte ta något för givet.

Å vad kul!! Stort grattis! :)
  • April2
    Kandelaber skrev 2019-05-13 21:50:22 följande:

Fick du tillbaka embryo eller blastocyst? :)
  • Kandelaber
    April2 skrev 2019-05-14 06:41:06 följande:

Fick du tillbaka embryo eller blastocyst? :)

Tack, en 5dagars blastis :) Men man har ju så svårt att tro att den ska stanna ändå! Har tagit länge o ett missfall på vägen så man har verkligen ingen bra erfarenhet sen tidigare! Man är paranoid att ens kropp inte är en bra "värd", även om den fäste på ivf. Men ska försök tänka bort det nu.
  • Barnlängtan31år
    Kandelaber skrev 2019-05-14 11:23:24 följande:

Tack, en 5dagars blastis :) Men man har ju så svårt att tro att den ska stanna ändå! Har tagit länge o ett missfall på vägen så man har verkligen ingen bra erfarenhet sen tidigare! Man är paranoid att ens kropp inte är en bra "värd", även om den fäste på ivf. Men ska försök tänka bort det nu.

Åh, vad häftigt! Stort grattis! Förstår att du inte vill ?säga hej? förrän man vet att det verkligen blir något, men vilken känsla ändå att ni kommit dit ni är!!

Jag väntar sååå otåligt och nervöst på vårt FET. Mensen verkar vara på ingång, så hoppas den kommer snart! Och sen att min ÄL kommer i tid! Jaja, bara att stå ut och försöka tänka positivt :)
  • Kandelaber
    Barnlängtan31år skrev 2019-05-14 12:48:34 följande:

Åh, vad häftigt! Stort grattis! Förstår att du inte vill ?säga hej? förrän man vet att det verkligen blir något, men vilken känsla ändå att ni kommit dit ni är!!

Jag väntar sååå otåligt och nervöst på vårt FET. Mensen verkar vara på ingång, så hoppas den kommer snart! Och sen att min ÄL kommer i tid! Jaja, bara att stå ut och försöka tänka positivt :)

Ja visst är det fränt! På wtt sätt förväntar sig nån att ivf "ska" funka men ändå vet vad flera som aldrig lyckats o var ju rädd att det inte funkar då det inte funkar annars.

Nu hoppas vi alla missfall håller sig borta!! Kanske man får kolla upp progesteronhalt efter man slutat med lutinus för att va säker på att kroppen kommit igång själv...?

Åh hoppas du mens snart!! Så spännande.
Svar på tråden För oss som har väntat på ett plus i mer än ett år...