• Barnlängtan31år

För oss som har väntat på ett plus i mer än ett år...

Denna månad har vi försökt bli gravida i ett år. Vi har inte fått ett enda plus. Är 31 och 32 år gamla. Vi har varit tillsammans i många år. Är så här i efterhand väldigt besviken på mig själv och oss att vi inte började försöka "i tid".

Har precis lämnat in hälsodeklarationspapprena och utredning kommer väl inte igång förrän långt in på hösten kan jag tänka mig... Jag mår så dåligt av denna väntan. Går snart på semester och känner ingen direkt glädje.

Jag har tidigare gjort ett VUL pga spottings och enligt läkaren såg det normalt ut. Men jag är lite kluven, då det inte var läkaren som jag besökte som gjorde VUL utan en bakjoursläkare som kom inrusande på rummet och snabbt gjorde ultraljudet. Jag är osäker på om läkaren uppfattade bakjoursläkaren rätt... 
    Min man har gjort ett spermaprov hemma som vi köpt på nätet, Fertility score. Han fick positivt men vad jag har läst mig till så här i efterhand så är det inget att lita på. Tänk om vi blir ofrivilligt barnlösa? 
    Hur länge har ni försökt? Och har någon utredning påbörjats?
    Eller finns det några solskenshistorier?

Hoppet har börjat svika.

• Svar på tråden För oss som har väntat på ett plus i mer än ett år...
  • Asplövet18

Hej alla som kämpar...

Jag och min blivande man har fått vår första tid för utredning efter att ha skickat in hälsodeklarationerna. Det gick förvånansvärt fort, fick en tid 2 veckor efter första kontakt. Jag är oerhört nervös och orolig och tänkte om någon här kunde upplysa mig om vad vi har att förvänta oss? Brukar det gå så fort att få en tid? Hur lång tid brukar en utredning ta vanligtvis?

Har svårt att koncentrera mig på jobbet då jag är så ängslig.

Kram och tack på förhand

• Asplövet18

Hej alla som kämpar...