• telly

Läggningarna är katastrofala

Så hade vi också det tills vår dotter var va 2 år, sen blev det fler och fler lite enklare nattningar med god natt sagor och sång. Lugna kvällar. Men utdragna!

Fortfarande tar en nattning ca 45 min - uppemot en timme. Hon sover vid 21-21:30.

Hon är 3,5 år och jag undrar fortfarande när det ska gå enklare.... förlåt, för dystopin men vill inte köra 5 min metoden och då verkar det bli såhär.

• telly
    AmericanMommy skrev 2018-06-21 23:29:23 följande:

Jag har alltid läst en saga sedan pussat godnatt, satt på en speldosa med musik och lämnat rummet. Skulle jag stanna inne i rummet skulle barnet aldrig somnat. Förstår inte varför folk gör nattning till en så stor grej?

Hur gjorde du när barnet skrek och grät i vild panik?

Hur gjorde du när barnet sprang efter dig och vägrade släppa?

Genuint nyfiken för det är så det blivit här när vi provat din variant både vid 6 mån, 1 år, 14 mån och 2,5 år.
  • telly
    AmericanMommy skrev 2018-06-23 07:48:53 följande:

Men jag tror inte att det är att vi har lättnattade barn. Vi har istället valt ett annat sätt att lägga barnet. Lämna rummet istället för att stanna och kämpa i onödan som TS beskriver.

Tog ni på er hörlurar eller hur gjorde ni för att stå ut med skriken och paniken? Hur lång tid tog det innan barnet accepterade att somna ensamma?
Svar på tråden Läggningarna är katastrofala