Läggningarna är katastrofala
Jag har alltid läst en saga sedan pussat godnatt, satt på en speldosa med musik och lämnat rummet. Skulle jag stanna inne i rummet skulle barnet aldrig somnat. Förstår inte varför folk gör nattning till en så stor grej?
Jag har alltid läst en saga sedan pussat godnatt, satt på en speldosa med musik och lämnat rummet. Skulle jag stanna inne i rummet skulle barnet aldrig somnat. Förstår inte varför folk gör nattning till en så stor grej?
Hur gjorde du när barnet skrek och grät i vild panik?
Hur gjorde du när barnet sprang efter dig och vägrade släppa?
Genuint nyfiken för det är så det blivit här när vi provat din variant både vid 6 mån, 1 år, 14 mån och 2,5 år.
Hur gjorde du när barnet skrek och grät i vild panik?
Hur gjorde du när barnet sprang efter dig och vägrade släppa?
Genuint nyfiken för det är så det blivit här när vi provat din variant både vid 6 mån, 1 år, 14 mån och 2,5 år.
Låter precis som vi gjorde, speldosan var mycket populär och man kunde sitta i vardagsrummet och höra hur speldosan drogs igång gång på gång.
Barn är förstås olika, men känner de trygghet i spjälsängen brukar det fungera att de somnar själva. Jag satt i hallen i början med dörren på glänt och visade tydligt att jag var i närheten.
Om jag låg bredvid dem tog det evigheter innan de somnade, de bara klättrade runt och hade kul, i spjälsängen hände inte så mycket kul, de kravlade omkring, drog i speldosan, ställde sig upp, allt för det mesta med bra humör, men ibland var de ledsna och ropade, då gick jag in och pussade och sa godnatt igen, men tog aldrig upp dem ur spjälsängen, för att inte vänja dem vid att den möjligheten fanns.
Till alla som svarat typ: "jag spelar en liten sång på speldosan, säger godnatt och går ut": Roligt för er att ni har barn som är lätta att natta. Men på vilket sätt hjälper det ts att era barn är lättnattade?
Tog ni på er hörlurar eller hur gjorde ni för att stå ut med skriken och paniken? Hur lång tid tog det innan barnet accepterade att somna ensamma?