Svartsjuka och sociala medier
Det där är så svårt. Å ena sidan tycker jag att man ska få lägga upp precis vad man vill. Å andra sidan så tycker jag att man ska respektera sin andra hälft, men det är en balansgång vad som är "respektera" och vad som är "lyda" om du förstår vad jag menar? Hon ska inte behöva lyda dig eller göra som du vill, för hon äger sin egen kropp och gör som hon vill.
Jag hade inte uppskattat om min sambo (jag är tjej han är kille) hade lagt upp lättklädda bilder på sig själv på nätet. Det är helt enkelt inte så jag vill leva, så jag vill att folk ska se på "min familj." Jag ogillar kroppshetsen och att man ska försöka få bekräftelse från okända.
Men det är ju vad jag känner. Och det enda jag egentligen kan göra åt saken är att välja en kille som tycker som jag. Så jag kan ju ärligt säga att jag lämnat ett förhållande där killen inte respekterade att jag inte tycker sådana bilder till en viss målgrupp (andra tjejer) är okej.
Hon är fri att lägga upp vilka bilder hon vill. Men du är också fri att gå om du känner att det är för jobbigt för dig. Ställ det bara inte som ultimatum, typ "Om du inte slutar lägga upp lättklädda bilder så gör jag slut!" utan säg det mer som "Jag mår dåligt av att du lägger ut vissa bilder på instagram och jag vet inte om jag kan fortsätta ett förhållande jag inte mår bra i."