Svartsjuka och sociala medier
Hej!
Nu är det så att jag skulle behöva er hjälp angående ett stigande problem för mig och min sambo. Likande trådar har säkert skapats men jag finner inget vettigt svar som hjälper just mig kan jag känna. Så jag skapar denna.
Jag är en 25 årig man som lever tillsammans med min sambo 24. Vi älskar varandra väldigt mycket, hittar på saker, vi gör varandra lyckliga! Men, det finns ett problem.
Senaste tiden har min flickvän allt mer börjat bli mer aktiv på sociala medier. Framförallt instagram. Som alla vet så har instagram verkligen exploderat och allt fler människor publicerar mer och mer bilder på sina kroppar. Men nu till min fråga och mitt problem.
Hur ser ni på tjejer som publicerar lättklädda bilder på instagram när de är i en relation?
Min flickvän publicerar nämligen ganska mycket sådant och gillar att visa upp sig och sin kropp. Jag kan säga att jag blir väldigt irriterad på detta då de flesta som gillar är då andra män. Kan även tillägga att svartsjuka har börjat växa fram mer och mer. Jag har även frågat henne varför hon gör det men svaret är ungefär: Jag får lägga upp vad jag vill egentligen.
Hur ser ni på detta? Finns det några flera i samma sits? Överreagerar jag? Behöver verkligen göra något åt detta då det uppstått mycket gräl på grund av det.
Med vänlig hälsning,
Ts