• Anonym (fedoramannen)

Varför ratar kvinnor män med hatt?

Jag älskar min hattar, jag bär en jämnt. En Trilby till vardags och en fedora till fest. Äger även en cowboyhatt, et stråhatt, ett plommonstop, och en sk "björnfetta" på vintern. Jag tycker att det visar på stil och klass, och är ett bra sätt att uttrycka sig på. Man kan lyfta på hatten, tippa hatten och mer saker som inte går bra alls utan hatt.

Men hatten verkar närmast funka som preventivmedel på kvinnor. Utan hatt lyckas jag ibland att ragga. Kanske 1 gång av fem. Men med hatt lyckas jag aldrig. Har jag hatt på min tinderprofil får jag få/inga matchningar, utan hatt ganska många. Det är väldigt uppenbart att hatt inte går hem. "Björnfettan" verkar vara absolut sämst, kvinnor kan rent ut klaga på att min "björnfetta" är ful och töntig,  men vem vill ha en vanlig mössa på vintern?

Varför hatar ni hatt, varför ratar ni män med hatt, ger hatt er dåliga associationer, är det några negativa personlighetsdrag ni förknippar med hatt?

• Svar på tråden Varför ratar kvinnor män med hatt?
  • Anonym (Hmm)

För att de uppfattar dig som en tönt??
    Kör gärna sandaler med strumpor till hatten också!

• Anonym (fedoramannen)
    Anonym (Hmm) skrev 2018-06-18 22:05:37 följande:

För att de uppfattar dig som en tönt??
    Kör gärna sandaler med strumpor till hatten också!

Har jag ofta nu under sommaren. Jag tror inte det gör varken till eller från, inte alls samma repellant som hatt:( Töntig är jag oavsett hatt eller ej, men jag har aldrig upplevt min töntighet som ett hinder, innan jag började med hatt.
    Anonym (Hattälskare!) skrev 2018-06-18 21:51:33 följande:

Jag ÄLSKAR hattar! Finaste accessoaren som finns!

Ja visst är det! *tippar hatten* Vad kör du själv för hattar?

• Anonym (Hmm)
    Anonym (fedoramannen) skrev 2018-06-18 22:11:11 följande:
    Har jag ofta nu under sommaren. Jag tror inte det gör varken till eller från, inte alls samma repellant som hatt:( Töntig är jag oavsett hatt eller ej, men jag har aldrig upplevt min töntighet som ett hinder, innan jag började med hatt.
    Anonym (Hattälskare!) skrev 2018-06-18 21:51:33 följande:

Jag ÄLSKAR hattar! Finaste accessoaren som finns!

Ja visst är det! *tippar hatten* Vad kör du själv för hattar?

Där har du problemet - du förstår inte själv.
  • birken01

För att stråhatt kan förknippas med 11 fingrar, banjo och kusingiftermål..

• elyse

Du får väl spana på kvinnor som också bär hatt. I finare vintage-butiker brukar sådana vistas.

• Anonym (Jämställdist)

Adressera rätt - det är feminismen som är orsaken till att kvinnor ratar män i hatt.

Finns inte en feminist som tagit upp hattproblematiken är ett manligt perspektiv eller ens försökt att sätta sig in i hur det kan kännas att bli bortvald på grund av ett attribut.

• DeathByPickles

Är också ett stort fan av hattar! Tycker själv att jag ser alldeles förtjusande ut i hatt. Solig

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (A)

För min del handlar det dels om att jag misstänker att han döljer tunnhårighet/skallighet (vilket jag verkligen inte attraheras av) och dels om att jag helt enkelt tycker det är fult och omodernt. Om någon enbart har hatt/keps/mössa eller har "klippt" bilderna vid pannan så sveper jag alltid nej på tinder och svarar aldrig på dejtingsidor just för att jag utgår från att han är tunnhårig/skallig.

• Anders 386
    Crazzy skrev 2018-06-18 17:36:08 följande:

För att det tillhör incel-kulturen att ha på sig fedora. Och de är i största allmänhet män med äckligt beteende och en vidrig syn på kvinnor.

Oj vilka konstiga fördomar. Är det ironi eller är det på riktigt?

Jag upplever det på ett helt annat sätt. Hattbärare, både manliga och kvinnliga, står för lite starkare personlighet, det finns en styrka att stå upp för sina åsikter och våga vara sig själv.

Incel-kulturen innefattar tvärtom dom som inte vågar sticka ut, såna som inte uppmärksammas och sällan vågar stå för sina åsikter. Alltså totalt motsatsen mot gruppen hattbärare.
  • Crazzy
    Anders 386 skrev 2018-06-19 10:46:10 följande:

Oj vilka konstiga fördomar. Är det ironi eller är det på riktigt?

Jag upplever det på ett helt annat sätt. Hattbärare, både manliga och kvinnliga, står för lite starkare personlighet, det finns en styrka att stå upp för sina åsikter och våga vara sig själv.

Incel-kulturen innefattar tvärtom dom som inte vågar sticka ut, såna som inte uppmärksammas och sällan vågar stå för sina åsikter. Alltså totalt motsatsen mot gruppen hattbärare.

Vet du ens vad incel är? Incel och fedoras går i princip hand i hand, de är ju så "unika" och passar det "mystiska" och "oviljan att passa in för att få kvinnor" som typ alla incels står för. Tror knappt jag har sett en billig representation av en incel där han inte har en hatt.
Svar på tråden Varför ratar kvinnor män med hatt?