ssoffpotatisen skrev 2018-11-27 16:34:57 följande:
Ojoj, här har jag missar mycket i vanlig ordning, är inte så aktiv här. Jag har varit hemma 2 veckor nu på såkallad graviditetspenning (är jag den enda som utnyttjat det?). Känns bra att jag slutade jobba vid det tillfället jag gjorde för sedan har jag fått en del foglossning, främst i symfysen som gör ONT när jag går trots stödbälte.
Är i vecka 34 nu och har oxå fått tillbaka illamåendet, äter ändå postafen och har gjort sedan vecka 8 oavsett om jag känt illamåendet eller ej. Alltså förebyggande syfte ett tag, illamående å kräkningar är det värsta jag vet. Utöver det har jag såna hemska värmevallningar (trodde jag var den enda). Svettas igenom tröjorna och allting, känner mig SÅ ofräsch.
Barnvagn var det allra första vi köpte så det vart klart sen länge, blev en Emmaljunga super viking med outdoor chassit. Exakt den modell jag ville ha som dessutom var nedsatt pris på (winwin). DÄREMOT har vi inte köpt babyskydd, det är det enda som saknas i princip. Vad har ni & vad tycker ni har funkat på tidigare barn? Jag är inne på besafe izi go i-size, fördelar/nackdelar?
Kram på er
Jag får inte graviditetspenning i mitt yrke, men som tur är så är jag föräldraledig fortfarande.
Sammandragningar, värmevallningar, illamående, halsbränna och dålig sömn pga alla toabesök... Ja listan kan göras lång, men jag försöker njuta ändå, för detta är min allra sista graviditet.
Vi har köpt Be safe babyskydd. Har använt Be safe babyskydd och bilstolar till alla barnen utan det första, och är jättenöjd!
Enda nackdelen med babyskyddet är väl att det inte går att vrida på det när det sitter fast i bilen, så det blir lättare att sätta in och ut bebisen.