DeathByPickles skrev 2018-06-19 02:25:12 följande:
Bygg en kattrastgård! Grannar och utekatter blir säkra och nöjda. :)
jag tycker inte att du kan klaga på grannen - utekatter är ett härke.
Min trädgård är inte flera kvadratkilometer stor och det är det som krävs för att min katt ska bli nöjd. En kattrastgård behöver man söka tillstånd för och det är ytterst tveksamt om jag skulle få. Min trädgård är ca 15 kvadratmeter. Jag har redan en nätad altan.
Anonym (Lagen) skrev 2018-06-19 07:12:10 följande:
www.viivilla.se/djurliv/regler-och-lagar-for-utekatten/
Kattägare ansvarar INTE för vad katten gör lös ute, katten behöver tillsyn 2 gånger om dagen ger lagen, thats it. Så nej TS du gör inte fel utan din granne gör fel. Säga att du anmäler henne för stöld om hon rör din katt igen. Ta kort eller filma när hon plockat upp den.
Tack
Anonym (äcklig) skrev 2018-06-19 07:33:13 följande:
Det där är en lika löjlig jämförelse. Hög musik och barnlek kan inte jämföras med en stinkande kattskit på trädgårdsgången eller dynorna till tärdgårdsmöblerna. Håll kattens skit för dig själv så ska du se att din granne inte klagar på katten din.
Det är DIN åsikt, inte fakta. Min katt har vad jag vet inte kissat på några trädgårdsmöbler, min granne bor fyra trappor upp.
Anonym (hallå?!) skrev 2018-06-19 07:46:28 följande:
Katter är inte innedjur. Det är inte naturligt för dem att hållas under uppsikt... Man äger inte en katt. Anmäl din granne för hot, hon har ju hotat att ta katten.
Tack
Anonym (Stella) skrev 2018-06-19 09:25:21 följande:
På våren när det är fullt av hundskit i väggrenen då brukar jag tycka att man borde förbjuda husdjur i tätbebyggda områden. Sen besinnar jag mig. Husdjur gör väldigt mycket gott för folkhälsan. Katter tar dessutom råttor, möss och sjuka småfåglar. Jag har hellre lite kattbajs i rabatten än råttor i husgrunden.
Tack
SanderR skrev 2018-06-19 10:05:44 följande:
Är det ett alternativ att flytta? Kanske lite mer lantligt så att katten inte stör någon? Vad är det din granne är orolig för? Att katten ska göra sig illa? Springa bort?
Jag tycker inte jag ska behöva flytta på grund av en granne, stör hon sig får hon flytta.
Ja, grannen är orolig för att katten ska göra sig illa. Hon anser att det är djurplågeri att ha utekatter, att de mår dåligt av det och att de kan bli allvarligt skadade. Hon bryr sig inte om kattbajs mm vad jag vet. Hon lägger ut mat till fåglarna som tyvärr lockar till sig råttor så skit kan hon absolut inte vara orolig för.
Du menar alltså att min katt har gått in genom hennes port, öppnat hennes ytterdörr, öppnat balkongdörren kissat på hennes dynor och sedan gått därifrån?!
Det där länken handlar om när kattägaren inte vill ersätta skadan, det gör som sagt jag om det behövs, men nu har min katt inte förstört något för min granne.