Skit med underhållsbidraget!! Usch!
Nu blir det bråk igen. Har skrivit här tidigare om min rätt till barnbidraget o UB från mitt X eftersom dottern bor hos mig 100%. Hon gav med sig o skrev över BB på mig och sen berättade hon sin nya lön och jag använde FK:s "räknesida" å räknade ut ett UB på 676kr. Det är för hon har sån låg lön (80%).
Nu har hon fått ny tjänst (hon tog foto på kontrakten o lade ut på sin FB). Där såg jag att hon har nu en 95% tjänst. Då bad jag henne berätta nya lönen så jag kan räkna om UB. (Det där 80%-jobbet var mellan två olika jobb i kommunen).
Hon vägrar o berätta nya lönen för mig utan istället ber dottern 14 år berätta att jag ska sluta o begära mer pengar av henne. Dottern kom hem efter ett besök o skällde ut mig.
Då använde jag ratsit.se och betalade för att se hennes inkomst. Jag tappade hakan. Hon hade tjänat 480kkr. Jag 370kkr. Alltså tjänade hon mer än mig men det var hon som skulle ha alla avdrag från UB för hon hade sån låg lön. Va fasiken?
Hur gör jag nu? Vad visar kopan ur ratsit-katalogen? Senaste deklarationen? Jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare. Jag vill att det ekonomiska ska vara rätt o riktigt.
(PS/ Dottern sover inte där. Har loggat gångerna hon är hos mamman. Dottern är hos mig i genomsnitt 95% av tiden. /DS)