Inlägg från: Anonym (Liknande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Liknande)

Lesbiskt par, vill ha barn men också utbilda sig vid 31 års ålder. Hinner jag?

Skaffa barn först.

Jag är i en liknande situation. Är 29, och går en utbildning just nu, klär till vintern. Min partner kommer att börja en utbildning till hösten, först klar om 3 år, men ska antagligen läsa ett år till något år senare. Jag skulle vilja göra mer karriär efter examen, där jag fyller 30 strax efter. Skulle också vilja läsa en mastersutbildning. Samtidigt vet jag att "rätt" tid att skaffa barn antagligen aldrig kommer. Och det kan ta år att bli gravid... om jag vill ha två stycken före jag är 35 så är det nu som gäller. Det kommer bli tufft att göra det på en lön... krångligt om han ska vara föräldraledig mitt i studierna osv. Men vi vill hellre ha barn än ett enkelt liv med mycket pengar. Vi kommer kanske inte kunna köpa flådigaste barnvagnen och inte resa eller kunna spendera pengar så mycket osv de första åren. Men familjen känns viktigare för oss.

Du kommer att kunna plugga när du är gravid eller efter du blivit mamma, om du är beredd på att det kommer bli tufft. Men se det inte som att det ena utesluter det andra. Gör båda. Nu om du vill lycka till!

Svar på tråden Lesbiskt par, vill ha barn men också utbilda sig vid 31 års ålder. Hinner jag?