• Sara761

11 ET, ingen bebis

Hej!

Förstår precis hur du känner! Supertufft.

Jag och min sambo har gjort ivf med 3 insättn och nu äggdonation pga min ålder (dåliga ägg) och trots fina embryos, de flesta ggr fina blastos så har det blivit minus eller ett plus men MA / missfall v 6.

Har tagit otaliga immuntester, undersökt hela mig :) och gjort hysto 2 ggr varav en i Ryssland där de är extremt noga. Ingen hittar fel utan säger att det ? borde funka? och att vi har bra förutsättning. Ok?!?

Svårt att förstå ju... har precis som du en slemhinna som blir ca 7-8/9 mm med stimulering så det är ju inte topp. Men läkaren säger att forskning från i år säger att slemhinnans tjocklek inte har så stor betydelse som man innan trodde!

Vi har satt in embryo 10ggr och inget barn:(

Vad säger er läkare? Vad är rådet

Man vill ju inte ge upp men det är fruktansvärt kämpigt!!

Sussi10 skrev 2018-06-12 14:48:23 följande:

Hej all fina!

Jag är 38 år och min man 36 år. Vi är inne på vår 4:e IVF och har hittills stoppat in 8 blastocyster och tre färska. Vi har blivit gravida en gång, men det slutade med missfall.

Vad jag förstår så har vi rätt bra förutsättningar, då vi fått många embryon, men de fäster ju helt enkelt inte.

Är det någon här som haft samma problem? Dvs många embryon och blastocyster, men inget barn?

Vi har gjort kromosomtester och hysteroskopi, men allt ser normalt ut.

Däremot har min slemhinna varit i tunnaste laget (7mm), så nu försöker de stimulera mig extra med extra Lutinus och östrogenplåster, men tror dessvärre att jag fått mens nu. Är på ruvardag 5 med en blastocyst...

Tack på förhand!!

Svar på tråden 11 ET, ingen bebis