Lilla Effet skrev 2018-06-26 18:47:35 följande:
Det är samma här.
Tre behandlingar, 2 ET (blev lite överstimulerad en gång så det blev totalfrys) 8 FET med fina blastocyster varje gång.
Vi är oförklarligt barnlösa och allt ser bra ut. Blivit gravid en gång på dessa insättningar och fått missfall (ma) som inte ville komma ut och ledde till skrapning.
Senaste et 11/6 fick vi tillbaka 2 tre-dagars och fick positivt gravtest en dag innan bim, men ett par dagar senare började jag blöda.
Det är så himla frustrerande att alla dessa insättningar och toppenbra förutsättningar ännu inte givit oss ett barn!
Beklagar ert missfall, förstår att det är jobbigt att ständigt kämpa i motvind.
Har ni fått göra någon utredning ? Om man har försökt i minst 12 månader
(6 månader om kvinnan är 35år eller äldre) så kan man få göra en infertilitetsutredning genom Landstinget.
Gör gärna Mensblodtestet jag tipsat om tidigare i tråden. Om man har baciller därinne så stör de implantationen och då blir det minus eller missfall.
Det kan också vara kvinnans immunförsvar som är överaktivt och orsakar minus och missfall. Tyvärr är detta inget som svenska läkare vet något om.
Men det finns mycket mer kunskap utomlands.
Jag och min man fick 3 missfall, men missfallsutredningen genom Landstinget hittade inga fel, för de tog för få prover. Inte ens ett spermaprov togs.
Efter 4e missfallet hittade jag Atentråden "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten" . Vi reste dit och fick en mycket bättre utredning där, den visade att jag har en blodkoagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar som orsakar mina fertilitetsproblem. Behandlingen består av Trombyl, Fragmin, Kortisontabletter och Intralipiddropp. Hade vi aldrig rest utomlands hade vi inte fått veta mer än att vi var "oförklarligt barnlösa".
Klicka på mitt blåmarkerade namn för att läsa hela vår historia.