• Sussi10

11 ET, ingen bebis

Hej all fina!

Jag är 38 år och min man 36 år. Vi är inne på vår 4:e IVF och har hittills stoppat in 8 blastocyster och tre färska. Vi har blivit gravida en gång, men det slutade med missfall.

Vad jag förstår så har vi rätt bra förutsättningar, då vi fått många embryon, men de fäster ju helt enkelt inte.

Är det någon här som haft samma problem? Dvs många embryon och blastocyster, men inget barn?

Vi har gjort kromosomtester och hysteroskopi, men allt ser normalt ut.

Däremot har min slemhinna varit i tunnaste laget (7mm), så nu försöker de stimulera mig extra med extra Lutinus och östrogenplåster, men tror dessvärre att jag fått mens nu. Är på ruvardag 5 med en blastocyst...

Tack på förhand!!

• Svar på tråden 11 ET, ingen bebis
  • UndrandeSökare

Jag rekommenderar att du gör ivfSerums Mensblodtest, som man gör hemifrån. Om man har baciller därinne så kan de störa implantationen och då blir det bara minus eller missfall.

Mensblodtest

Du behöver skaffa dessa 5 saker:
    1-En vadderad påse av minsta storlek (finns på tex Clas Ohlsson etc)
    2.Några frimärken
    3. Koksaltlösning att späda blodet med lite i röret, så det inte torkar in (Apoteket eller apotea.se )
    4. Två stycken Urinprovrör med skruvkork (Apoteket ) 1 att skicka och 1 i reserv vid fyllningen.
    5. Instruktionsdokumentet med adress att skicka till etc
    Se länken nedan:
    www.ivfserum.com/infection-screening/

Skriv ut dokumentet, och samla alla de andra sakerna i en påse i god tid INNAN mensen kommer. Om man tycker det är svårt att pricka ett provrör så kan man använda tex en Menskopp för att samla blodet först (Apotek Hjärtat säljer det).

Man märker provröret man skickar med namn och födelseår och dag.
    Efter röret är fyllt med blod och koksaltlösning, skruva åt, rulla in i hushållspapper, lägg i liten plastpåse, knyt igen och lägg i den vadderade påsen.
    Samt skriver ett följebrev och anger att man vill göra både Locus Medicus testet och 11 in 1 testet, samt anger sitt namn, postadress, telnr och epostadress.
    Sen klistrar man på några frimärken på den vadderade påsen, skriver på rätt adress och postar på vanliga postlådan.

Sen kommer du att få ett mail av Serum med en faktura när paketet kommit fram till dem. Om det skulle hittas några baciller som inte ska vara där, så ingår receptskrivning i de 300euron du betalt. Då får du ett EU-recept på antibiotika som kan lösas ut på Apotek i Sverige utanför högkostnadsskyddet.

Både mannen och kvinnan måste ta antibiotikan och behandlas samtidigt, annars bollar man bara infektionen mellan varandra.

• Lilla Effet

Det är samma här.

Tre behandlingar, 2 ET (blev lite överstimulerad en gång så det blev totalfrys) 8 FET med fina blastocyster varje gång.

Vi är oförklarligt barnlösa och allt ser bra ut. Blivit gravid en gång på dessa insättningar och fått missfall (ma) som inte ville komma ut och ledde till skrapning.

Senaste et 11/6 fick vi tillbaka 2 tre-dagars och fick positivt gravtest en dag innan bim, men ett par dagar senare började jag blöda.

Det är så himla frustrerande att alla dessa insättningar och toppenbra förutsättningar ännu inte givit oss ett barn!

• Ingrediensen

Jag blev gravid på 7:e återföringen, alla hade sett perfekta ut. Inför 7:e gången hade jag gjort serums mensblodtest, hittat ureplasma och behandlat den med antibiotika (fast svenska vården inte tycker att det behöver behandlas).
    Så jag råder dig också att göra det testet. Jag var övertygad om att något var fel i miljön vid implanteringen och inte på embryona. Inte minst för att jag blivit gravid många gånger med samma pappa tidigare.

• UndrandeSökare
    Lilla Effet skrev 2018-06-26 18:47:35 följande:

Det är samma här.

Tre behandlingar, 2 ET (blev lite överstimulerad en gång så det blev totalfrys) 8 FET med fina blastocyster varje gång.

Vi är oförklarligt barnlösa och allt ser bra ut. Blivit gravid en gång på dessa insättningar och fått missfall (ma) som inte ville komma ut och ledde till skrapning.

Senaste et 11/6 fick vi tillbaka 2 tre-dagars och fick positivt gravtest en dag innan bim, men ett par dagar senare började jag blöda.

Det är så himla frustrerande att alla dessa insättningar och toppenbra förutsättningar ännu inte givit oss ett barn!

Beklagar ert missfall, förstår att det är jobbigt att ständigt kämpa i motvind.
    Har ni fått göra någon utredning ? Om man har försökt i minst 12 månader
    (6 månader om kvinnan är 35år eller äldre) så kan man få göra en infertilitetsutredning genom Landstinget.

Gör gärna Mensblodtestet jag tipsat om tidigare i tråden. Om man har baciller därinne så stör de implantationen och då blir det minus eller missfall.

Det kan också vara kvinnans immunförsvar som är överaktivt och orsakar minus och missfall. Tyvärr är detta inget som svenska läkare vet något om.
    Men det finns mycket mer kunskap utomlands.

Jag och min man fick 3 missfall, men missfallsutredningen genom Landstinget hittade inga fel, för de tog för få prover. Inte ens ett spermaprov togs.

Efter 4e missfallet hittade jag Atentråden "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten" . Vi reste dit och fick en mycket bättre utredning där, den visade att jag har en blodkoagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar som orsakar mina fertilitetsproblem. Behandlingen består av Trombyl, Fragmin, Kortisontabletter och Intralipiddropp. Hade vi aldrig rest utomlands hade vi inte fått veta mer än att vi var "oförklarligt barnlösa".

Klicka på mitt blåmarkerade namn för att läsa hela vår historia.

• Sara761

Hej!

Förstår precis hur du känner! Supertufft.

Jag och min sambo har gjort ivf med 3 insättn och nu äggdonation pga min ålder (dåliga ägg) och trots fina embryos, de flesta ggr fina blastos så har det blivit minus eller ett plus men MA / missfall v 6.

Har tagit otaliga immuntester, undersökt hela mig :) och gjort hysto 2 ggr varav en i Ryssland där de är extremt noga. Ingen hittar fel utan säger att det ? borde funka? och att vi har bra förutsättning. Ok?!?

Svårt att förstå ju... har precis som du en slemhinna som blir ca 7-8/9 mm med stimulering så det är ju inte topp. Men läkaren säger att forskning från i år säger att slemhinnans tjocklek inte har så stor betydelse som man innan trodde!

Vi har satt in embryo 10ggr och inget barn:(

Vad säger er läkare? Vad är rådet

Man vill ju inte ge upp men det är fruktansvärt kämpigt!!

Sussi10 skrev 2018-06-12 14:48:23 följande:

Hej all fina!

Jag är 38 år och min man 36 år. Vi är inne på vår 4:e IVF och har hittills stoppat in 8 blastocyster och tre färska. Vi har blivit gravida en gång, men det slutade med missfall.

Vad jag förstår så har vi rätt bra förutsättningar, då vi fått många embryon, men de fäster ju helt enkelt inte.

Är det någon här som haft samma problem? Dvs många embryon och blastocyster, men inget barn?

Vi har gjort kromosomtester och hysteroskopi, men allt ser normalt ut.

Däremot har min slemhinna varit i tunnaste laget (7mm), så nu försöker de stimulera mig extra med extra Lutinus och östrogenplåster, men tror dessvärre att jag fått mens nu. Är på ruvardag 5 med en blastocyst...

Tack på förhand!!

Svar på tråden 11 ET, ingen bebis