Konkreta tips - samarbetssvårigheter
Om ni är så infekterade måste ni ses tillsammans med sonen och diskutera hans mående? Är det inte bättre ni två föräldrar går till Bup i första hand? Kan ni inte diskutera på telefon?
Har han sagt varför han nekar samarbetssamtal? Detta anser jag vara samarbetssvårighet. Däremot om han inte gillar handläggaren så går det byta
Varför nekar han telefon? Hur ofta ringer ni? Det är rimligt barnet ringer nån gång per dag (ringer du? Kanske stör om du ringer, är du kontrollerande och ska checka av barnet gör vad denne ska göra? Litar du på barnets pappa?)
Man kan ha separata utvecklingssamtal, om det är infekterat blir det ingen bra stämning för sonen.
Inte ok baktala, vad har han sagt och vem säger det till er?
Att flytta är inte samarbetssvårigheten,speciellt inte fem mil..
Jag tipsar om ha en tid i veckan då ni diskuterar er son. Nu vet jag inte hur ofta du ringer men vissa verkar ringa varje dag till exet. Jag säger inte du gör det men om det är svårt få tag i honom så försök komma överens om dag och tid. Den som haft barnet är den som ringer. Dä diskuterar ni allt gällande sonen som hänt i veckan.
Det kanske låter på mig som jag är på pappans sida men grejen är en del av det du skrivit kunde min sambos ex nästan skrivit och klagat på och hon är extremt kontrollerande.. ringer och kollar om läxor blir gjorda, Säger till oss vilka regler hon tycker vi ska ha.
Men sen finns det såklart rövhattae till pappor med som motarbetar. Men föreslå separata utvecklingssamtal så är det hans egna ansvar gå och boka in egen tid(bokar du in tiden och meddelar honom eller frågar du först? Sånt kan också störa att det bara är "du" som styr)