Ni killar som har legat väldigt lite
Det som F skrev stämmer bra.
Att konstant vara den som väljs bort gör ont
Det som F skrev stämmer bra.
Att konstant vara den som väljs bort gör ont
Jag är väl i så fall avundsjuk på killar som får ligga mycket. Att de tjejer som vill kan få ligga hur mycket som helst är välkänt och närmast en naturlag, det är inget att hänga upp sig på.
Men jag blir sur på tjejer som gnäller över hur hemska killar är, otrogna, likgiltiga, själviska, elaka. Ändå väljer de såna killar gång på gång mer ser inte åt killar som är lugna, trogna och omtänksamma.
Bara det faktum att om en kvinna går ut på krogen det kommer flertalet män och raggar på henne men om en man går ut på krogen så kommer det ingen och raggar på honom.
Kvinnan behöver bara säga ja till om det råkar vara en intressant man bland dem som raggar på henne. Men mannen måste aktivt göra något för att det ska bli något överhuvudtaget.
Så vem behöver anstränga sig mest... hmm, för mig är det inte så svår fråga.
Om jag gör ett exempel.
Du ska köpa bil och den ena personen får säljare efter säljare att presentera bilar för dig. Visst säljare kan vara påstridiga och du måste säga nej. Men nog skulle jag tycka det vore lättare att hitta en bil som passar om säljarna presenterade en rad bilar för mig än om jag var tvungen att själv åka runt till varje bilhandlare och försöka få tag på en säljare att visa en bil för mig.
T.ex.
Vem har lättas att få ligga när man vill? Svar: Kvinnor
Vem slipper mest oangelägenheter när man går ut? Svar: Män
Vem har störst urval när man går ut? Svar: Kvinnor
Vem har lättast när man inte vill ligga? Svar: Män
Vem har lättast att få exakt den partner man vill ha? Svar: Män
Vem har mest obehag av att gå ut? Svar: Kvinnor
osv.
Ingen av dessa frågor ovan står i konflikt med varandra.
Allt beror på vad det är du tittar på.
Men försök inte utnyttja någon av dessa frågor till något det inte är bara för att man känner missnöje inom något annat område.
Sen är det ju så om man tittar på kvinnor och män som velat ligga.
Kvinnorna om de gått in för det har fått hem ett ragg och legat inom som mest 3-4 månader.
Medans männen i majoritet har kunnat gå åratal innan de ens lyckats och då till och med kunnat ta någon de inte är intresserad fullt ut av.
Självklart med inidividuella variationer men i stora drag så är det så.
Verkar som att kvinnorna här tror att det är en piece of cake att som man söka kontakt med tjejerna ute på krogen.
Men om tjejerna får frågan om de kan göra likadant så kan de flesta tjejer inte tänka sig att söka kontakt med männen.
Grejen är den att kvinnan behöver bara stå där. Du behöver inte lyfta ett finger för att få ett urval av män att välja bland. Visst kan va jobbigt att neka och en del är dumma. MEN.. urvalet finns fortfarande där.
Som man måste jag först hitta någon intressant, sen chansa gå emot henne med klump i magen. Komma på något att säga för kvinnan tar inte första kontakt. Riskera bli nobbad se dum ut. Sen gå därifrån med en skrattande kvinna bakom mig. För att sen behöva göra om samma sak om jag vill och har energi att träffa en till.
Kvinnan kan fortfarande stå där behöver inte lyfta ett finger för sen kommer en man till.
Vem har störst chans till att hitta ett napp. Jadu dividera bäst ni vill. För mig är det ganska självklart både till chans och ansträngning.
Visst jobbigt att få slemmiga män jag håller med och det ska inte behöva va så. Men ändå så är ett större urval lättare om man nu vill hitta någon.
Tack,
är väl lite det jag också menar. Om vi tar t.ex. två lika blyga en kvinna och en man. Kvinnan kommer ju få automatiskt folk som kommer fram medans mannen kanske inte ens vågar sig fram till någon. Att då säga att mannen har det lika lätt är något som för mig är svårt att acceptera.
Du kan ju vara en superblyg kvinna som ändå får till det för det råkar komma en bra man fram som raggar på dig. :)