Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Ni killar som har legat väldigt lite

Det som F skrev stämmer bra.

Att konstant vara den som väljs bort gör ont

• Anonym (K)
    Anonym (Osäker) skrev 2018-06-08 20:30:53 följande:

Jag är väl i så fall avundsjuk på killar som får ligga mycket. Att de tjejer som vill kan få ligga hur mycket som helst är välkänt och närmast en naturlag, det är inget att hänga upp sig på.

Men jag blir sur på tjejer som gnäller över hur hemska killar är, otrogna, likgiltiga, själviska, elaka. Ändå väljer de såna killar gång på gång mer ser inte åt killar som är lugna, trogna och omtänksamma.

Men sådana killar är inte lika spännande sexuellt. Problemet blir bara att tjejen sen försöker få en sån kille till att bli förhållande material och då känner sig sviken. Det jag misstänker många tjejer har svårt med det är att sex o förhållande är två olika saker. Bara för att en kille har sex betyder inte kärlekskänslor.
  • Anonym (K)

Bara det faktum att om en kvinna går ut på krogen det kommer flertalet män och raggar på henne men om en man går ut på krogen så kommer det ingen och raggar på honom. 

Kvinnan behöver bara säga ja till om det råkar vara en intressant man bland dem som raggar på henne. Men mannen måste aktivt göra något för att det ska bli något överhuvudtaget. 

Så vem behöver anstränga sig mest... hmm, för mig är det inte så svår fråga.

• Anonym (K)
    Anonym (An) skrev 2018-06-14 10:14:52 följande:
    Kvinnan får anstränga sig mest för att undvika slemmiga män som bara vill ligga och freda sig mot tafsande.
    Så må vara sant. Men frågan var inte vem som behöver undvika slemmiga personer mest utan frågan var vem har lättast att få ligga. 

Den som får en radda med män som står i kö och hur påverkas då chansen att någon där skulle passa mot en man som inte har några kvinnor på rad och måste aktivt göra något. 

Både män och kvinnor kan ju stöta på konstiga personer av motsatt kön. Medans skillnaden är att kvinnor får dem uppradade medans män måste jobba för att få träffa dem. 

Så trots det så skulle jag tycka det kändes lättare om dem stod på rad. 
  • Anonym (K)

Om jag gör ett exempel. 

Du ska köpa bil och den ena personen får säljare efter säljare att presentera bilar för dig. Visst säljare kan vara påstridiga och du måste säga nej. Men nog skulle jag tycka det vore lättare att hitta en bil som passar om säljarna presenterade en rad bilar för mig än om jag var tvungen att själv åka runt till varje bilhandlare och försöka få tag på en säljare att visa en bil för mig.

• Anonym (K)
    Anonym (An) skrev 2018-06-14 10:35:35 följande:
    Du har en otroligt skev bild av verkligheten om du tror att kvinnorna ens vill ligga med någon av de slemtorskar som försöker ragga på en.

Jag föredrar alla dar i veckan att slippa bli ofredad framför att ha lätt att hitta någon att ligga med. Bara att du kan tänka dig välja bland några uppradade kvinnor säger en del om din kvinnosyn.
    Jag värderar inget i analysen. Bara matematiskt analyserar vad svaret på frågan om vem som får lättast att ligga. 

Fullt medveten om att hur det ser ut för mig sig oangelägenheter av olika de slag. Men det ändrar inte svaret på frågan om att kvinnor har det lättare att ligga när dem är ute efter ett ligg. Svaret på den frågan är ett självklart ja. 

Om du inte är ute efter ett ligg är en sak och då självklart blir det jobbigt med killar som raggar på en. Men det har ju fortfarande inte med frågan att göra. 

Vem har lättast att ligga och det blir ju fortfarande att kvinnor har det. För när en kvinna är ute efter ett ligg så blir det matematiskt ett större urval att välja bland och därför även lättare att hitta någon som passar att ligga med. 

Sen om man gillar det eller ej det besvaras inte av den frågan. 
  • Anonym (K)
    Mella-Bella skrev 2018-06-14 10:35:52 följande:
    Och om säljaren pressar dig fast du inte är intresserad, du gör sitt bästa för att tacka nej utan att vara otrevlig men han er siginte, du måste gå igenom alla de där bilarna.med honomoh titta på, set slutar med att du till slut inte fåe een bil som du gillarvill ha men du har ändå fått lägga ner massa tid och energi men gått därifrån tomhänt.
    Visst är det så. Visst kan du bli pressad när du inte vill ligga. Men det är ju en annan grej. Det har ju inte med svaret på vem som har lättast att få ligga. Eller hur. 

Den som har lättast att få ligga så måste man ju jämföra en man och en kvinna som vill ligga. 
  • Anonym (K)
    Överste Senap skrev 2018-06-14 10:44:40 följande:
    Endast desperata män kan bortse från att frågan om vem som har lättast att ligga är viktigast och att det kvinnor utsätts för när de går ut är av underordnad betydelse.

Skärp till dig och inse vad som är viktigt så ökar du dina chanser att få ligga. Att bara trycka på en påstådd orättvisa om vem som har lättast att få ligga är patetiskt och omanligt.
    Vart har jag tryckt på den? 
    Kanske någon annan i tråden. 

Jag la mig bara in i diskussionen för att besvara frågan. 
    Jag har inte värderat olika frågor mot varandra. 
  • Anonym (K)

T.ex. 

Vem har lättas att få ligga när man vill? Svar: Kvinnor 

Vem slipper mest oangelägenheter när man går ut? Svar: Män

Vem har störst urval när man går ut? Svar: Kvinnor

Vem har lättast när man inte vill ligga? Svar: Män

Vem har lättast att få exakt den partner man vill ha? Svar: Män 

Vem har mest obehag av att gå ut? Svar: Kvinnor

osv. 

Ingen av dessa frågor ovan står i konflikt med varandra. 
    Allt beror på vad det är du tittar på. 

Men försök inte utnyttja någon av dessa frågor till något det inte är bara för att man känner missnöje inom något annat område.

• Anonym (K)
    Mella-Bella skrev 2018-06-14 10:54:51 följande:
    Jag pratar om någon som vill ligga och att bli intresserad och tänd är en förutsättning annars funkar det inte att ligga. Finns ingen sådan person tillgänglig så blir det inget ligga.
    Visst är det så. 

Men vem av dessa har störst chans att bli intresserad och tänd.

Person A som får träffa av 50 personer under en kväll

Person B som får träffa 0 kanske 1 på sin höjd

Är ju ingen rocket science att den som träffar 50 personer i alla fall har en större chans att någon skulle vara intressant mot den som träffar 1. 
  • Anonym (K)

Sen är det ju så om man tittar på kvinnor och män som velat ligga.

Kvinnorna om de gått in för det har fått hem ett ragg och legat inom som mest 3-4 månader.

Medans männen i majoritet har kunnat gå åratal innan de ens lyckats och då till och med kunnat ta någon de inte är intresserad fullt ut av. 

Självklart med inidividuella variationer men i stora drag så är det så.

• Anonym (K)
    Överste Senap skrev 2018-06-14 11:06:15 följande:
    Det är ungefär lika många kvinnor som män som går på krogen. Kvinnor har alla män att välja på och män har alla kvinnor att välja på.
    För att kunna se om någon är intressant så måste du få till en konversation. 

Det är ett fåtal män som lyckas få till det. Medans det är en betydligt större andel av kvinnor som får det varje kväll. 

Sen jämför vi ju ansträngningen till att få det och där kommer kvinnorna få det per automatik till skillnad från män som måste kämpa för att kanske få prata med en kvinna under kvällen. 
  • Anonym (K)
    Mella-Bella skrev 2018-06-14 11:12:45 följande:
    Fast du pratade inte om chanser, du pratade om störst ansträngning och vem som har lättast. Man kan få gå igenom en jätteansträngning som tjej och ändå hittar man ingen att ligga med. Och av en kille och en tjej som till slut lyckats få ett ligg, vem har haft det jobbigast på vägen dit? Det kan inte du uttala dig om, då ansträngning är en individuell upplevelse.
    Visst kan du ha individuella variationer.

Men en man måste alltid gå igenom en jätteansträngning. Går du ut så ser du ofta en rad med killar som står med drinken upptryckt mot bröstet i en cirkel runt dansgolvet eller lokalen. De står längs väggarna och vågar aldrig till sällan ta en kontakt. När de väl lyckas ta en kontakt så är hela deras kväll gjord. De lever på det i fler dar. 

Detta beteende ses mycket sällan hos kvinnor. Visst kan du ha en ansträngning en kväll eller två eller flera men du får fortfarande folk som kommer fram till dig per automatik. Som man måste du samla tonvis av mod innan du ens kommer så långt. 
  • Anonym (K)

Verkar som att kvinnorna här tror att det är en piece of cake att som man söka kontakt med tjejerna ute på krogen. 

Men om tjejerna får frågan om de kan göra likadant så kan de flesta tjejer inte tänka sig att söka kontakt med männen. 

• Anonym (K)
    Överste Senap skrev 2018-06-14 11:20:08 följande:
    De lyckas inte av den anledning anonym(An) skriver. Vill de ligga får de lära sig förstå hur de ska attrahera kvinnor. Har inget med matematik att göra.
    Ja men det ändrar fortfarande inte faktumet att männen då måste lära sig ta kontakt och attrahera kvinnor. 

Kvinnorna kommer inte att söka kontakt med männen för det. 

Så vem gör största ansträngningen? Då ska du först lära dig att söka kontakt med kvinnor något kvinnorna inte behöver. 
  • Anonym (K)

Grejen är den att kvinnan behöver bara stå där. Du behöver inte lyfta ett finger för att få ett urval av män att välja bland. Visst kan va jobbigt att neka och en del är dumma. MEN.. urvalet finns fortfarande där.

Som man måste jag först hitta någon intressant, sen chansa gå emot henne med klump i magen. Komma på något att säga för kvinnan tar inte första kontakt. Riskera bli nobbad se dum ut. Sen gå därifrån med en skrattande kvinna bakom mig. För att sen behöva göra om samma sak om jag vill och har energi att träffa en till. 

Kvinnan kan fortfarande stå där behöver inte lyfta ett finger för sen kommer en man till. 

Vem har störst chans till att hitta ett napp. Jadu dividera bäst ni vill. För mig är det ganska självklart både till chans och ansträngning. 
    Visst jobbigt att få slemmiga män jag håller med och det ska inte behöva va så. Men ändå så är ett större urval lättare om man nu vill hitta någon.

• Anonym (K)
    Mella-Bella skrev 2018-06-14 11:48:07 följande:
    Och om man som kvinna inte orkar gå till krogen paga ll skit man vet väntar, så krymper hennes urval till 0.
    Visst är det så. Men det gäller ju även män.

Ska man jämföra något så måste vi ju jämföra lika med lika. 2 på krogen, 2 på stan eller 2 någon annanstans. 

Går ju inte att jämföra äpplen och päron. En som stannar hemma och en som går ut.
  • Anonym (K)
    Mella-Bella skrev 2018-06-14 11:52:40 följande:
    Men jag förstår dig också. Är själv väldigt blyg och rädd för att bli avvisad/bortvalda.
    Tack,

är väl lite det jag också menar. Om vi tar t.ex. två lika blyga en kvinna och en man. Kvinnan kommer ju få automatiskt folk som kommer fram medans mannen kanske inte ens vågar sig fram till någon. Att då säga att mannen har det lika lätt är något som för mig är svårt att acceptera.

Du kan ju vara en superblyg kvinna som ändå får till det för det råkar komma en bra man fram som raggar på dig. :)
  • Anonym (K)
    Överste Senap skrev 2018-06-14 14:37:54 följande:
    En överviktig kvinna totalt utan utstrålning får sällan, om någonsin kontakt på krogen om hon inte tar den själv.
    Så är det också. Men alla kvinnor är inte överviktiga och vid en jämförelse då med gruppen kvinnor mot gruppen män så blir det ju fler + poäng på kvinnosidan ändå.
  • Anonym (K)
    Mella-Bella skrev 2018-06-14 15:00:48 följande:
    Det var du som jämförde ansträngning och det var det jag svarade på.
    Anonym (K) skrev 2018-06-14 14:08:37 följande:

Tack,

är väl lite det jag också menar. Om vi tar t.ex. två lika blyga en kvinna och en man. Kvinnan kommer ju få automatiskt folk som kommer fram medans mannen kanske inte ens vågar sig fram till någon. Att då säga att mannen har det lika lätt är något som för mig är svårt att acceptera.

Du kan ju vara en superblyg kvinna som ändå får till det för det råkar komma en bra man fram som raggar på dig. :)

Ja men då utgår du ifrån att just den mannen ska komma fram och man slslipper alltikg som är otrevligt, obehagligt eller på annat sätt suger energi ur en. Ett sånt läge skulle givElvis göra att man har det lätt.
    Grejen är ju den att män får ju inga som kommer fram. Där är chansen verkligen helt 0. Så länge du har några som kommer fram så ökar ju chansen med antalet som kommer fram. 

En kvinna i en lokal med 1000 män har ju en betydligt större chans att hitta någon där inne att connecta med än en kvinna i en lokal med 10 män. Så antalet personer som korsar din väg på något sätt gör ju att chansen är större att träffa rätt. 

För att få det urvalet behöver inte kvinnor göra någonting. 
    Män får inte det urvalet utan att samla energi och kraft och aktivt göra något.

Att bli påraggad av dumma män kan jag förstå kan ta energi på ett annat sätt. Men det ändrar inte det faktumet att urvalet fortfarande är stort och chansen större att rätt man ändå dyker upp. 

Så både män och kvinnor förlorar energi. Kvinnor på att dumma män raggar på dem och män på att aktivt behöva försöka få kontakt med en kvinna. Men trots det så får kvinnor ett så ofantligt större antal urval av män som talar med dem än vad varje man i sig lyckas tala med vad gäller kvinnor. 

Det kan t.ex. vara 50 män på ett ställe som alla har försökt ragga på en och samma kvinna. Hon får ett urval av 50 att välja ja eller nej till. Medans varje man bara har träffat 1 kvinna.

Statistiskt att träffa rätt ökar ju med 50 mot 1 kvinna mot man. 
Svar på tråden Ni killar som har legat väldigt lite