Tack för alla svar! Vet inte hur man svarar på ett i taget då jag nyligen blev medlem. :|
Jag vet inte exakt vad som gör mig mest rädd, tror de är många faktorer som spelar in. Men ska försöka få ner de som jag stressar över!
* inte veta när de är dags, o att de resulterar i att åka in för tidigt/sent.
* föda för tidigt / gå över tiden.
* smärtstillande, jag år inte nålrädd! Men jag har ett stort behov att ha 100% koll på mig själv och hört att man kan bli dåsig exc av vissa?
* inte hinna få smärtstillande.
* att få personal som inte är "klara" i de dom säger + inte vara "ärliga" i vad som händer (om de nu skulle vara något).
* att vattnet inte går så man får svårt att veta när de är dags? Gick inte på min mamma alla 3 ggr.
* att min sambo inte ska kunna vara med pga han har svårt att se mig i smärta. (Han säger dock att de inte är något jag behöver stressa över, men gör de ändå).
* att något ska gå fel, att hon tex fastnar, hjärtat slutar slå exc.. Ö att de blir akut tsnitt och bli sövd i panik.
* att de ska bli nå fel på mig, att jag riskerar livet?
* har värkar men inte få krysta?
* den extrema smärtan alla pratar om? Har foglossning och bara de tar kål på mig..
* lång förlossning. Min mamma hade långa med alla 3.
* få någon typ av förlossnings shock/depression.
* och såklart smärtan efteråt.. göra ont att kissa, gå osv.
Som de kanske märks så är de mycke jag egentligen inte vet mycke om.. :|
Jag har flyttat från Nederländerna hem till Sverige och har därför behövt byta barnmorska 3 ggr redan..
Hoppas ni fattar hela inlägget, kanske lite rörigt? :)