• Missmli

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej ! Jag slutade med mina mini piller (ceracette) den 13 april och har aktivt försökt vli gravid sen dess . Jag fick min första ägglossning den 27 april (positivt ägglossningstest) och min första mens efter pillerstopp den 8 maj. Sen är jag osäker på om jag haft någon mer ägglossning då alla test Visat negativt och jag inte känt av någon ägglossning :( fick min andra mens idag 7 juni. Att bli gravid känns så långt bort just nu, de känns som de aldrig kommer . Har två barn sen tidigare och har en förlossningskada efter sista barnet. Går massa tankar i huvudet om jag kanske inte kan bli gravid efter skadan eller om de kommer ta super lång tid efter mini pillren. Tänkte kanske att de är fler som försöker bli gravida så kan vi följas åt och stötta varandra ! Jag hoppas så att jag kommer ha en normal ägglossning nästa månad och ha tur att bli gravid med mitt 3 och såna fall sista barn .

• Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp
  • Arpe86
    WanderChild skrev 2018-08-31 11:13:22 följande:

Jaha.... O där kom nog mensen... På äl+8/9?! Fortsatt *mensvärk* idag och hade lite bruna flytningar i morse också men tänkte inte mer på det. Dock fick jag mer och mer ont och när jag gick på toa nån timme senare så va där lite mer samt mörkare. Och nu precis så kom det färskt blod samt att jag har den där klassiska *här kommer jag!* känslan i magen som jag brukar få när mensen sätter igång ordentligt. Typiskt... Lite besviken eftersom det ju innan verkat lovade men samtidigt glad att kroppen ändå verkar va igång igen nu. Det enda som oroar mig är att lutealfasen var så kort! Har ingen aning om hur lång lutealfas jag hade innan p-pillerna. Hoppas hoppas att det bara är för att det är första cykeln sedan pillerstopp så kroppen inte riktigt lyckats ställa in sig ordentligt, annars kan det ju ställa till problem... Denna cykel blev totalt 69 dagar lång! Hoppas på att nästa blir kortare så vi hinner med ett försök i september, annars blir det uppehåll då jag inte vill ha barn i jul/aug...

Tar en alvedon och myser ner mig i soffan med datorn och en kopp te, valde helt rätt dag att jobba hemma! Ikväll blir det vin och choklad!

Åh typiskt... men jag förstår även det som kan kännas bra! Hoppas på september! Håll oss uppdaterade!
  • WanderChild
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-31 11:56:11 följande:

Men nej, fan så tråkigt :( Hoppas verkligen att det tar sig snart <3

Arpe86 skrev 2018-08-31 13:45:47 följande:

Åh typiskt... men jag förstår även det som kan kännas bra! Hoppas på september! Håll oss uppdaterade!

Tack till er båda! *Skönt* på ngt sätt ändå att den kom innan BIM, så jag inte hann få upp förhoppningar alldeles för mkt o hann springa o testa en massa i onödan. Ska börja med rosenrot o bidrottningsgele som jag redan har hemma när det kommit igång ordentligt, så hoppas jag det kortar ner och kanske stabiliserar nästa cykel lite. :)
  • EnBlivandeWestring

Tog sista cerazette 28/7, hade första ägglossning 24/8 och plussade igår (2/9) på BIM-5 :D Jag är överlycklig!!!

Kärlek till er
  • Arpe86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-03 07:38:50 följande:

Tog sista cerazette 28/7, hade första ägglossning 24/8 och plussade igår (2/9) på BIM-5 :D Jag är överlycklig!!!

Wow jättestort Grattis!!!
  • WanderChild
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-03 07:38:50 följande:

Ojdå! Stort grattis!! Snabba ryck! :)
  • Arpe86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-03 12:45:48 följande:

Tack :) kan knappt fatta det

Det gick fort!! Du kan väl hålla oss uppdaterade hur allt fortlöper vore kul att följa.
  • Arpe86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-03 15:41:59 följande:

Ja det gick superfort (precis som med sonen) och nu är det även bekräftat

Kul!!!
  • oshark

Hej,

Är någon fortfarande aktiv här? 

Jag slutade med Neovletta 5/8 efter ca 15 år men med ett uppehåll ca 1-2 år i mitten. Då testade jag en sån där p-stav i armen och det var det värsta jag gjort. Hade konstant mens/spottings i 3 månader och gick då tillbaka och ville ta ut den, men de lyckades övertala mig att låta den sitta kvar i 3 mån till. Jag hade alltså konstant mens i 6 mån.. Obestämd

Köpte Natural Cycles och började med det en vecka efter sista pillret (som rekommenderat). Fick pillermens CD5-9 (CD1 var dagen jag tog sista pillret enligt NC). Sen ägglossning enligt temperaturhöjning CD27 och mens på ÄL+7. Så lite orolig för att jag ska ha en kort lutealfas men hoppas att nästa ÄL och mens blir lite bättre.

Hade regelbundna men längre (ca 6 veckor) cykler när jag inte gick på någonting innan jag satte i p-staven, så hoppas på att de inte blir konstiga(re) nu. 

Grattis till alla plus! Fantastiskt att kroppen är så spännande. 

Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp