Inlägg från: Anonym (Virvla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Virvla)

Smala tjejer som tänder på tjocka killar

CitronTulo skrev 2018-06-06 09:24:44 följande:

Jag väger 50 kg och har haft killar som vägt tre gånger så mycket som jag.. Ska inte påstå att jag tänder på övervikten i sig, utan snarare att jag inte tycker att det är så viktigt om killen är smal eller stor!

Men sexuellt kan det vara en lite spännande känsla iof med en stor tung man över sig.

Tills han får den där infarkten av ansträngningen och du blir mosad :p

Jag har aldrig tänt på någon särskild vikt men uppfattar att det oftast är tjocka som dras till andra tjocka, förmodligen för att de känner av komplexen mindre då.
  • Anonym (Virvla)
    Anonym (U2) skrev 2018-06-06 21:15:26 följande:

Komplexen? Knappast. Att tjocka kvinnor dras till tjocka män är verkligen synd, men det har säkerligen andra orsaker.

Som?
  • Anonym (Virvla)
    Anonym (Hej) skrev 2018-06-07 20:07:13 följande:

Har alla tjocka komplex? Hur smal är du?

Har aldrig känt någon tjock som inte visat sig ha komplex eller tyckt vikten var ett problem när man lärt kunna dem bra.

Vad spelar min vikt för roll? Jag har låg och hälsosam vikt i i en smidig kropp.
  • Anonym (Virvla)
    Anonym (Hej) skrev 2018-06-09 12:55:45 följande:

Du verkar fientligt inställd till överviktiga människor.

Hur menar du? Halva befolkningen har nån form av övervikt och jag skulle aldrig orka gå runt att ha något emot varannan person. Eller menar du egentligen att du föredrar när problem förnekas.
  • Anonym (Virvla)
    Anonym (Hej) skrev 2018-06-09 12:56:14 följande:

5 kg övervikt har ju visat sig vara det mest hälsosamma.

Men visst tar den undersökningen ingen hänsyn till varför de mycket få vuxna som är riktigt smala är det? Alltså att en stor del av dem är smala för att de är allvarligt sjuka (kort livslängd). Friska smala personer lever längst, men framför allt så har de ju större lvskvalitet jämfört med de som blir begränsade (kroppsligt, urval av partners) av sin övervikt.
  • Anonym (Virvla)
    Anonym (Hej) skrev 2018-06-10 17:18:30 följande:

Nu är lätt övervikt rekommenderat av läkare. Fetma har du dock rätt i att det är väldigt allvarligt. Sockerskatt, som i Norge, är nog första steget att gå.

Snälla visa en seriös artikel undertecknad ett läkarteam där man rekommenderar övervikt. Om det ska ha betydelse får du också visa var WHO eller folkhälsomyndigheten verifierar att det är den övergripande inställningen.

Att det finns folk här och där som vill tro det är inte konstigt när man vill normalisera det som man själv besitter.
  • Anonym (Virvla)
    Anonym (Hej) skrev 2018-06-10 17:21:18 följande:

Nackdelen är väl kanske att man då blir aktiv karriärmänniska som aldrig kan ta ut svängarna, med alkohol t ex.

Vad menar du? Ska man tro Familjeliv så uppskattas överviktiga människor, typ som relations-/sex-material. Men du får förstås gärna föredra smala män om du vill.

Jag har upplevt att det är lika här som IRL att majoriteten av de som ksn tänka sig överviktigs partners har extra kilon själva. Såg till och med en alldeles nyss som beskrev att han det var obekvämt att partnern var perfekt smal för han kände sig själv undermålig då.
  • Anonym (Virvla)
    Anonym (Hej) skrev 2018-06-11 00:40:51 följande:

Det säger ju sig självt, man är mer skyddad för yttre påfrestningar.

Vem rekommenderar undervikt, menar du?

Ingenting att underbygga dina påståenden på alltså? Du baserar allt på luft och en vilja att det ska va ok att vata tjock för att det är enklast för dig?
  • Anonym (Virvla)
    Anonym (Hej) skrev 2018-06-11 00:44:09 följande:

Det är säkert sant, varför din preferens för smala män förblir ännu mer subjektiv då.

Sedan, jag försvarar absolut inte ett osunt leverne, kan det finnas orsaker till människors fetma/påtagliga övervikt också.

Allt kring normalvikt är perfekt för mig, behöver inte vara smalt. Min syn på att hela samhället tjänat på att folk börjar ta tag i sin vikt är inte särskilt subjektiv, tvärt om. På det personliga planet så bryr jag mig såklart om mina närstående och vill att de ska ha en frisk kropp de trivs i och som inte ställer till problem.
  • Anonym (Virvla)
    Anonym (Hej) skrev 2018-06-11 22:26:41 följande:

Jag tycker att folk ska få se ut som de vill, ja (har själv inte fetma). Beklagar dock att du inte håller med om det. :)

Att inte ha fetma säger inte mycket. Fetma är väl den högsta graderingen av övervikt som används medicinskt?

Det är väl väldigt viktigt att kunna prata om övervikt även IM alla inte äter 10 chipspåsar per dag. Faktiskt särskilt därför... folk tror att de har sund livsstil när de jämför sig med värsta tänkbara.
Svar på tråden Smala tjejer som tänder på tjocka killar