Inlägg från: UniformYankie |Visa alla inlägg
  • UniformYankie

Privatliv

Man måste inte sitta som plåster på varandra bara för att man är tillsammans, inte ens när man bor tillsammans.
    T.ex. Jag och min bästa vän delar hemligheter men också annat som jag inte anser att min sambo behöver bry sig om då det inte har med honom och göra, dessutom får man ta hänsyn till den andra delen, i detta fallet då min bästa vän. Hennes privatliv som hon väljer att anförtro sig om till mig är ju inget som min sambo har med och göra, utan klartecken från min bästa vän så får han absolut inte veta om det. 
    Om jag berättar om hennes privatliv för honom så är jag ingen riktig vän. Om man bara kan hålla hemligheter för sig själv när man är singel så kan man bara ha vänner när man är singel. 
    Vissa saker behöver man bara inte prata om, inte ens när man är tillsammans. Om jag går och skiter så behöver jag liksom inte berätta för min sambo om hur skiten såg ut, det angår inte honom, det berör inte vårt förhållande, det är privat. 
    Jag har fortfarande ett privat liv, jag är fortfarande en individ. Jag varken behöver, får, eller vill dela med mig om allt till min sambo. 

TS, du måste respektera din partners privatliv. Vill hon berätta något för dig så kommer hon göra det. Om hon inte får berätta något för dig som ändå inte berör dig så behöver du inte veta och att pusha henne till att berätta kommer enbart att få henne att må dåligt samt gå ut över hennes privatliv. 
    Privatlivet har många delar, du måste respektera och acceptera allihop. 

Svar på tråden Privatliv