• Gammelsmurfen73

Privatliv

Hej detta är något jag har undrat över länge och aldrig begripit mig på! Jag och min sambo(tjej) jag har det ganska struligt i våran vardag men hon sitter och skriver med 5 till 10 stycken olika människor både killar och tjejer. Skulle jag fråga vad dom pratar om så säger hon att man ska ha ett privat liv sen raderar hon allt. Jag själv anser lite att när man är i ett förhållande varit i 3år och har barn borde man väl prata med varandra istället för att en ska gå och må skit å en skriver med massor. Privatlivet anser jag är mellan killen och tjejen i en relation. Jag för hon pratar aldrig med mig om det är någon har försökt så många gånger men hon vägrar hon pratar hellre med någon annan typ ett gammalt ex eller förredettaligg. Jag hur ska det vara i ett förhållande egenteligen när det gäller privatliv

• Svar på tråden Privatliv
  • UniformYankie
    Man måste inte sitta som plåster på varandra bara för att man är tillsammans, inte ens när man bor tillsammans.
    T.ex. Jag och min bästa vän delar hemligheter men också annat som jag inte anser att min sambo behöver bry sig om då det inte har med honom och göra, dessutom får man ta hänsyn till den andra delen, i detta fallet då min bästa vän. Hennes privatliv som hon väljer att anförtro sig om till mig är ju inget som min sambo har med och göra, utan klartecken från min bästa vän så får han absolut inte veta om det. 
    Om jag berättar om hennes privatliv för honom så är jag ingen riktig vän. Om man bara kan hålla hemligheter för sig själv när man är singel så kan man bara ha vänner när man är singel. 
    Vissa saker behöver man bara inte prata om, inte ens när man är tillsammans. Om jag går och skiter så behöver jag liksom inte berätta för min sambo om hur skiten såg ut, det angår inte honom, det berör inte vårt förhållande, det är privat. 
    Jag har fortfarande ett privat liv, jag är fortfarande en individ. Jag varken behöver, får, eller vill dela med mig om allt till min sambo. 

TS, du måste respektera din partners privatliv. Vill hon berätta något för dig så kommer hon göra det. Om hon inte får berätta något för dig som ändå inte berör dig så behöver du inte veta och att pusha henne till att berätta kommer enbart att få henne att må dåligt samt gå ut över hennes privatliv. 
    Privatlivet har många delar, du måste respektera och acceptera allihop. 

• Kasperina

Det är olika beroende på olika människor.
    De flesta behöver en ventil, någon att prata med om saker man är irriterad på, småsaker som man kanske själv inser att man överreagerar lite på kan vara skönt att diskutera igenom med någon.
    Bara för att ni är tillsammans innebär det inte att du har bestämmanderätt över vad hon anser vara privat och inte, men hon har inte rätt att berätta saker om dig som du anser vara mycket privata, för andra. Du måste dock vara tydlig med att det är så du vill ha det, hon kan inte gissa sig till det.

Om du inte mår bra så är det inget bra förhållande för dig, då är det kanske dags att gå vidare. Har du berättat för henne att du mår dåligt av att hon inte pratar med dig?

• Gammelsmurfen73

Ja jag vet självklart att an måste ha ett privat liv men glömde skriva att hon varit med en annan kille hos sin mamma och det är där det skrivs mest. Hon pratar om hur det i vårat förhållande men berättar aldrig för mig om det är något jag kan bli bättre på utan att istället gå och vara tyst. Jag sagt flera gånger att jag tycker det är jobbigt att hon inte kan prata med mig om det är något hon har aldrig pratat med mig under dessa åren utan det har alltid varit med någon annan. Så jag känner liksom att det är inte lätt att finnas för någon som inte öppnar sig. Skulle jag ha en dålig dag är hon på mig tills jag pratar men gör jag så så blir det ett jävla liv.

Svar på tråden Privatliv