Inlägg från: Förväntanstid |Visa alla inlägg
  • Förväntanstid

Ny partners sons mamma tog livet av sig...

Låt bli att oroa dig får sådant du inte kan påverka. Givetvis kommer ditt egna barn inte ha någon åsikt om att mannens sexåring bor hos er på heltid, det är ju självklart! Lita på att ditt barn är en klok och stabil person, det blir hen om du/ni är det. Och skulle det komma frågor så svara som det är. Tror inte ditt barn vill byta och få en död förälder heller, eller hur?

Framtiden kan man inte bestämma över, försök låta bli att oro dig över sådant, ta hand om dig själv och finns där för dem. Om ni utvecklar en mamma-barn

relation eller inte kan du inte heller veta, men du kan vara väldigt viktig för honom såklart, särskilt om din man också skulle få en tung period nu.

Och det är klart du är orolig. En liten grabb har utsatts för en tragedi, din man också i viss grad, och det drabbar ju er alla.

• Förväntanstid
    Nicco123 skrev 2018-06-05 00:31:40 följande:

Oj, det var första gången jag läst om en förälder som faktiskt erkänner att de gillar att ha vv så att de får egen tid med sin nya partner. Jag tror egentligen att den siffran är bra mycket större än vad folk vågar erkänna...

Den här 6 åriga pojken har inte bara förlorat sin mamma utan hans mamma ?valde? även att lämna honom genom självmord, och du oroar dig för din egna tid med hans pappa? Hallå liksom?

Ligger det något i ert husköp att mamman tog sitt liv dessutom? Gick allt väldigt snabbt för den här pappan? Jag hoppas verkligen inte det för sonens skull.

Svårt att välja tankarna, inte lättare i en krissituation. Oftast tar hjärnan upp de här sakerna för att vi behöver bearbeta det och inte låta fel tankar styra. Jättebra att kunna prata om det på ett forum eller IRL, då får msn andras perspektiv.

Varför siar du i varför hon tog sitt liv? Det vet vi ju inget om.
Svar på tråden Ny partners sons mamma tog livet av sig...