• Rosans

Ny partners sons mamma tog livet av sig...

Jag har gått vidare efter en lång och svår skilsmässa efter 16 års äktenskap. Vi har två barn på 9 och 11 år som nu bor varannan vecka hos mig. Jag har nu köpt hus och ska flytta ihop med en ny partner och jag är glad och lycklig för det då jag älskar den här mannen. Men nu har hans 6 åriga sons mamma tagit sitt liv... Jag vet inte riktigt hu jag ska hantera detta.... Känner rädsla, oro och sorg.. Ansvar för pojkens liv, tänk om det inte funkar mellan mig och hans pappa, ska han förlora en till männsika i sitt liv? Kommer jag bli hans nya mamma..? Känner även enormt dåligt samvete mot mina egna barn, att jag enbart kommer finnas på halvtid för dem, men på heltid för "någon annans" barn.. Jag känner även en ledsamhet att mitt och min blivande sambos liv inte blev som vi tänkt oss, att vår egentid nästan är lika med 0 då han är ensam med sonen.....  Finns det någon annan här som är i en liknande situation?

• Svar på tråden Ny partners sons mamma tog livet av sig...
  • Rosans

Tack för era svar ?? Är rädd att min rädsla och sorg ska förstora för oss när jag bara vill älska och må bra.. Är övertygad om att jag kan få mins barn att fortsätta känna sig lika älskade som tidigare men inte lika säker på om de kommer ändå kommer känna sig bortprioriterade eller inte lika delaktiga i mitt @bya liv?.

• Rosans

Vi har nu bott ihop en månad och det här så mycket svårare än jag någonsin kunde förstå. Det är väldigt jobbigt när mina barn åker till sin pappa och jag har ju självklart saknat dem massor förut också när jag bodde själv men nu påminner min sambos son som vi såklart har på heltid om mina egna barn att det nästan blir outhärdligt för mig. Jag vill knappt vara hemma när jag inte har mina barn. Jag har försökt knyta an till min sambos barn men det går liksom inte. Han har mycket svårigheter att hantera. Ljuger, skyller ifrån sig och slåss stundtals. Det blir även väldigt påfrestande för mina barn, framförallt min dotter som är väldigt känslig och lider av lätt autism. Jag börjar tänka tankar att jag gör fel, framförallt mot mina egna barn. Varför ska de behöva utsättas för detta att leva med ett barn som är elakt mot dem och skapar oharmoni pga det han har gått igenom? De har inget val, jag har satt dem i denna situation. Gör jag fel? Mina tankar skapar totalt kaos i mig. Jag har ett dåligt samvete som skär i mig konstant, att jag ska leva och bo och finnas till på heltid för någon annans barn men inte mina egna... Jag mår så dåligt över mina känslor och vet inte riktigt hur jag ska hantera dem.....

Svar på tråden Ny partners sons mamma tog livet av sig...