Hur fördelar ni hushållssysslor och bebistid mellan föräldraledig/den som jobbar?
Min sambo jobbar borta. Han åker vid 21 tiden på söndag och kommer hem på torsdagar runt 14. Ibland tidigare, ibland senare. Vi har städdag på fredagar då vi storstädar men det tar inte lång tid eftersom jag håller undan under veckodagarna. Sambon brukar ta nätterna under helgen men vaknar hon ofta turas vi om. Eftersom sambon ska kunna nyttja mycket tid med dottern så har vi vant henne med nappflaska. Är hon med oss båda ammar jag, men ska jag iväg och träffa vänner eller han vill åka iväg och ha dottern med sig så tar han med nappflaska så han och dottern inte ska vara bunden till mig. Han ska kunna vara borta hur länge han vill utan att känna att det blir panik runt matfrågan. Lagar mat gör vi båda tillsammans om dottern tillåter. Ibland går det ju inte men då löser vi det. Söndagar görs det matlådor så han har på jobbet och så jag har hemma. Där hjälps vi också åt eller så gör någon av oss maten.
Vi har mycket tid att umgås själva och tillsammans och vi mycket tid till att träffa vänner ock släkt, både tillsammans och enskilt. Det har aldrig vart nå problem.