Inlägg från: Anonym (Monica) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Monica)

Fungerar Voxra?

Hej! Skriver här för jag önskar jag hade kunnat byta erfarenheter när jag började med voxra. Äter du 150mg? Mening att du ska stanna där eller öka upp?

Jag blir definitivt piggare, tar tabletten direkt när jag vaknar (för att kunna somna lättare på kvällen sen) så jag är oftast som mest produktiv under fm. Just den effekten kom redan efter ett få tal dagar. Effekten på mitt mående i det stora hela tog ett tag. Åt 150mg i ca 4månader innan jag höjde upp till 300mg som jag äter idag.

Vikten är några kilo mindre, men hade ätit upp mig innan jag började så egentligen + - 0. Men håller med att jag måste planera måltiderna mer för att de ska bli av.

Rekommenderar, svårt att säga när man inte vet hela sjukdomsbilden, men för mig så var det en chansning då biverkningarna är sååååååå mycket mindre än alla de andra jag testat. Så jag skulle definitivt rekommendera om man testat andra och de ej fungerat.

Minus - min sömn är sämre, sover färre timmar och sova middag är bara att glömma. Tog säkert en månad innan det inte tog timmar att somna ;) fick samma problem igen när jag höjde, men det har lagt sig nu.

Min ångest känns också av mera, jag hade inte mycket ångest innan så känner en skillnad, men inget jag inte kan hantera. Tog ca 1 månad att landa där med.

Positiva - först o främst att de två över är de ända biverkningarna. Men mindre känslig? Jag är desamma, och vet som sagt vad som triggar, skillnaden nu än innan är att jag inte känner något behov utav att läsa tidningen eller sitta på Facebook. Jag mår definitivt bättre än när jag började och är mer produktiv.

Hoppas medicinen har god effekt på dig, verkar som om det fungerar så fungerar det jättebra eller så fungerar det inte alls.

• Anonym (Monica)
    Fredrik1234 skrev 2018-06-04 22:47:08 följande:

Tack snälla för ditt svar.Ja allt annat som ssri har inte fungerat alls på mig. Jag blev bara ännu tröttare av dem.Jag och läkaren har inte nämnt att det ska ökas. Ska dit den 11 juni och utvärdera hur det går så kanske beslut tas.150 mg är det.Kände du stor skillnad mellan 150 och 300 mg?

Ja så är det nog, om 150mg fungerar så är det ju bäst att stanna där. Jag kände större skillnad ifrån 0 till 150 än 150 till 300. Kändes som om jag bara ökat effekten lite. Kanske skulle kunna sänka igen om ett tag för att utvärdera.
  • Anonym (Monica)

nu när jag läser ditt hur det var i början så kan jag minns att det tog ett tag innan jag kände någon skillnad. Minst 1 månad, minns jag började städa som en galning :)

Men jag har en telefontid med min läkare på onsdag och ska upp en ev dossänkning, jag har tappat sjukt mycket hår och slog mig idag att det måste vara voxran. Får se vad han säger...

Svar på tråden Fungerar Voxra?