Inlägg från: Anonym (Badsugen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Badsugen)

Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!

Jag får väl vara glad för att jag tydligen går på både rätt stränder och rätt gym för det här händer aldrig mej. Jag har gått både på Actic, Friskis o Svettis och Kraftkällan och det har aldrig varit någon som glor vare sej på mej eller på 20åriga tjejer som är så snygga att jag nästan glor själv. På mina vanliga stränder är det vid havet mest småbarnspappor som har fullt upp att hålla rätt på ungarna och vid sjön lite tonårsgrabbar som spanar på jämnåriga tonårstjejer, men tjejerna spanar tillbaka och verkar rätt nöjda tycker jag. Men visst förstår jag din känsla ts fast jag inte känt det just på stränder och gym. Jag skulle inte lägga mej i en park helt ensam i bikini för att inte dra till mej weirdos.

• Anonym (Badsugen)

Jag tyckte den stora skillnaden är att titta eller agera. Visst tittar jag på andra och visst har det hänt att jag känner mej "medveten"om blickar

Helt ok enligt mej. Det obehagliga kommer med kommentarer, stirrande, gester, visslingar osv som kan uppfattas som hotfullt. Men att titta lite diskret på andra i tränings eller badkläder det kommer vi människor nog aldrig sluta med. Inte jag i alla fall.

Svar på tråden Som kvinna har man aldrigh ett "fritt rum" utan sexualisering!