Inlägg från: Anonym (mmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mmm)

Klarar inte av min mamma mer

Men oj så trist! En förälder ska förstås inte prata på det där sättet till sitt barn. Förstår verkligen att du tröttnat. 
    Måste du bo hos din mamma? 

Kontata Soc, berätta för dem hur din mamma funkar, hon behöver hjälp av dem. 

Jag har själv ett bonusbarn som av olika skäl helt kapat med sin mamma (16 år) och det är snart ett halvår sen. H*n låtsas mer eller mindre som om hon inte finns, och bor hos oss på heltid då sedan detta skedde. Innan bodde alla barn varannan vecka. Eftersom h*n är så pass gammal har alla instanser (Soc, Tingsrätten) sagt att h*n får bestämma själv. 

• Anonym (mmm)
    Rudbeckius skrev 2018-05-30 12:20:13 följande:

Mitt råd är att avvakta med anmälningar hos Soc tills ingen annan bra utväg finns.

Var rädd om er relation och riv bara upp och markera gräns med respekt precis lagom.

Det är helt naturligt att du snart är vuxen och självständig.

Var försiktig med råden du får på FL om att bryta helt och anmäla till myndigheter. Dessa råd känns rätt ansvarslösa, tycker jag, och är lite för lätta att ge. Att ta intryck av dem kan göra problemet större i onödan.

Om du syftar på vad jag skrev så menar jag att mamman behöver stöd i sin föräldraroll! Då är det Soc man kontaktar och mamman lär knappast kontakta dem själv. 

Jag sa inte att TS ska bryta med sin mamma, jag berättade om ett fall nära mig där det varit bra och hur myndigheter då resonerat (om TS hamnar i det läget att bryta är det enda som finns kvar) 
Svar på tråden Klarar inte av min mamma mer