Anonym (Somone) skrev 2018-05-29 20:48:51 följande:
Ja, jag kallar den att hacka.
Hade du däremot framfört dom argument med att operationer medför en risk så hade jag inte gjort det. Men att föreslå att söka psykologhjälp i stället, det känns om du ursäktar som lite översitteri. Har du samma förslag till jobbarkompisen som ständigt går på diet för att gå ner 5 kilo? Säger du till hen att det sitter i huvudet?
Och ja jag vet att en operation är ett irreversibelt ingrepp som medför risker. Det tycker jag absolut man kan diskutera med den som fungerar på att skönhetsoperera sej, för det är inte riskfritt. Men att säga att dom behöver lära sej att älska sej själv i stället för att fokusera på utseendet. Det bör man i så fall säga till alla som gör skönetsförättrande åtgärder.
Vet inte vad du tolkar in i begreppet psykologhjälp, men det låter som att du tycker det är någonting negativt.
Jag menar att det finns en vits med att försöka bli harmonisk i sig själv på djupet istället för en quickfix att fixa tuttarna.
Älskar man sig själv mer med perfekta tuttar, annars går det inte?
Det står en fritt att välja, jag säger bara vad jag tycker.
En person som vill få bort 5 kilos övervikt är väl toppen. Finns ingen anledning att uppsöka psykolog för det.
Inte heller om man vill fixa naglar eller hår.
Sjuklig fetma däremot är en annan sak, det är en allvarlig hälsorisk.
Men har man en massa hang ups på sitt utseende och allt för stor fixering vid det yttre så tyder ju det på en stor otrygghet, eller?