Anonym (Baaah) skrev 2018-05-29 19:37:33 följande:
Anonym (Somone) skrev 2018-05-29 19:06:23 följande:
Förlåt, men jag går lite off topic.
Varför ska det alltid hackas på den som vill plastikoperera sej. Lär dej älska dej själv.... gå till psykolog....
Anledningen till att någon vill göra en plastikoperation är samma som gör att man går till gymmet för att bli mer fit (vanligare anledning än att få förbättrad hälsa), går till frisören för att färga och klippa sej, gå och fixa naglarna. Man vill förbättra sitt utseende.
Enda skillnaden av dom exemplen jag räknat upp är att en plastikoperation är ett kirurgiskt ingrepp. Ångrar man sej återställs inte allt som som det var innan, som med klippning eller kroppsformen om man slutar gymma. Det kan man med all rätt ha synpunkter på. Men att hacka på anledningen till varför man vill förbättra sitt utseende!? Inte säger man till den som ska gå och få fina naglar att dom bör gå till psykolog, eller till den som ska gå och göra hårförlängning att dom i stället ska lära sej att älska sej själva.
Kallar du mina kommentarer att hacka?
Det var en undran, eftersom TS inte är nöjd med sin kropp och vill förändra den.
Och då undrade jag varför.
För jag tror missnöjet många ggr sitter på insidan, dvs i huvudet på personen.
Och att skära i en frisk fungerande kropp för att man tycker nåt är för litet, för stort, för sladdrigt, för snett eller för fult efter en graviditet är inte direkt hälsosamt med tanke på riskerna och att själva grundproblemet kvarstår. Dvs man är inte trygg i sig själv och sin kropp.
Jag menar att det finns andra sätt att må bra än att operera dig.
Ja, jag kallar den att hacka.
Hade du däremot framfört dom argument med att operationer medför en risk så hade jag inte gjort det. Men att föreslå att söka psykologhjälp i stället, det känns om du ursäktar som lite översitteri. Har du samma förslag till jobbarkompisen som ständigt går på diet för att gå ner 5 kilo? Säger du till hen att det sitter i huvudet?
Och ja jag vet att en operation är ett irreversibelt ingrepp som medför risker. Det tycker jag absolut man kan diskutera med den som fungerar på att skönhetsoperera sej, för det är inte riskfritt. Men att säga att dom behöver lära sej att älska sej själv i stället för att fokusera på utseendet. Det bör man i så fall säga till alla som gör skönetsförättrande åtgärder.