Inlägg från: Anonym (Somone) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Somone)

Plastikoperation norden/utomlands?

Förlåt, men jag går lite off topic.

Varför ska det alltid hackas på den som vill plastikoperera sej. Lär dej älska dej själv.... gå till psykolog.... 
    Anledningen till att någon vill göra en plastikoperation är samma som gör att man går till gymmet för att bli mer fit (vanligare anledning än att få förbättrad hälsa), går till frisören för att färga och klippa sej, gå och fixa naglarna. Man vill förbättra sitt utseende. 

Enda skillnaden av dom exemplen jag räknat upp är att en plastikoperation är ett kirurgiskt ingrepp. Ångrar man sej återställs inte allt som som det var innan, som med  klippning eller kroppsformen om man slutar gymma. Det kan man med all rätt ha synpunkter på. Men att hacka på anledningen till varför man vill förbättra sitt utseende!?  Inte säger man till den som ska gå och få fina naglar att dom bör gå till psykolog, eller till den som ska gå och göra hårförlängning att dom i stället ska lära sej att älska sej själva.

• Anonym (Somone)

Varför ska det alltid hackas på den som vill plastikoperera sej. Lär dej älska dej själv.... gå till psykolog.... 
    Anledningen till att någon vill göra en plastikoperation är samma som gör att man går till gymmet för att bli mer fit (vanligare anledning än att få förbättrad hälsa), går till frisören för att färga och klippa sej, gå och fixa naglarna. Man vill förbättra sitt utseende. 

Enda skillnaden av dom exemplen jag räknat upp är att en plastikoperation är ett kirurgiskt ingrepp. Ångrar man sej återställs inte allt som som det var innan, som med  klippning eller kroppsformen om man slutar gymma. Det kan man med all rätt ha synpunkter på. Men att hacka på anledningen till varför man vill förbättra sitt utseende!?  Inte säger man till den som ska gå och få fina naglar att dom bör gå till psykolog, eller till den som ska gå och göra hårförlängning att dom i stället ska lära sej att älska sej själva.

• Anonym (Somone)
    Anonym (***) skrev 2018-05-29 19:15:47 följande:
    Du jämför att träna med att operera sig med de risker det medför?
    Nej, läs en gång till. Jag skrev att skillnaden är att en skönhetsoperation är ett kirurgiskt ingrepp. Därpå följer underförstått alla risker det medför. Det tror jag alla är medvetna om.

Jag skrev att anledningen till att man vill göra en sån operation är samma som att man vill förändra sin kropp genom att t ex träna. Man vill bli fin. Många som håller på med träning gör det för övrigt på ett ohälsosamt sätt, men den som tränar och går på diet får i stället höra hur duktiga dom är som äter så lite och tränar så många pass i veckan fastän det inte är särskilt hälsosamt.

Förstår du?

Anledningen är densamma men riskerna är olika. Ska man ge sej på den som vill skönhetsop sej ska man diskutera risker med operation, inte att dom behöver psykologhjälp för att lära älska sej själv. I såna fall behöver alla som vill förbättra sitt utseende psykologhjälp.
  • Anonym (Somone)
    Anonym (Baaah) skrev 2018-05-29 19:37:33 följande:
    Anonym (Somone) skrev 2018-05-29 19:06:23 följande:

Kallar du mina kommentarer att hacka?

Det var en undran, eftersom TS inte är nöjd med sin kropp och vill förändra den.

Och då undrade jag varför.

För jag tror missnöjet många ggr sitter på insidan, dvs i huvudet på personen.

Och att skära i en frisk fungerande kropp för att man tycker nåt är för litet, för stort, för sladdrigt, för snett eller för fult efter en graviditet är inte direkt hälsosamt med tanke på riskerna och att själva grundproblemet kvarstår. Dvs man är inte trygg i sig själv och sin kropp.

Jag menar att det finns andra sätt att må bra än att operera dig.
    Ja, jag kallar den att hacka.

Hade du däremot framfört dom argument med att operationer medför en risk så hade jag inte gjort det. Men att föreslå att söka psykologhjälp i stället, det känns om du ursäktar som lite översitteri. Har du samma förslag till jobbarkompisen som ständigt går på diet för att gå ner 5 kilo? Säger du till hen att det sitter i huvudet?

Och ja jag vet att en operation är ett irreversibelt ingrepp som medför risker. Det tycker jag absolut man kan diskutera med den som fungerar på att skönhetsoperera sej, för det är inte riskfritt.  Men att säga att dom behöver lära sej att älska sej själv i stället för att fokusera på utseendet. Det bör man i så fall säga till alla som gör skönetsförättrande åtgärder. 
  • Anonym (Somone)
    Anonym (***) skrev 2018-05-29 20:59:13 följande:
    Det är en stor skillnad på göra permanenta förändringar genom operationer och att sminka sig.

Nej, att göra sig fin med hjälp av smink och nya naglar är inte samma sak som att göra sig fin genom operation.
    Om du inte inser skillnaden, att mer ligger bakom om man är beredd att betala 50 000 kr och utsätta sig för risker för att bli fin, än att sminka sig, kan jag bara beklaga.
    Jag har inte påstått att det är samma sak. Jag har skrivit att anledningen till att man vill förbättra sitt utseende är detsamma. 50 000 kr är för övrigt inte så mycket pengar för alla, så summan kan du nog bortse ifrån. 

En operation innebär självklart risker, men det gör en besök hos en nagelteknolog också. Är man påläst om akrylater så förstår man. Läser du innehållsförteckningen på det du har i ansiktet så ser du att även det innebär risker. 

Varför är det ok att säga till en som ska göra en skönhetsoperation att dom ska lära älska sej själv och att det sitter i huvudet, men inte till en som spacklar sej med tredubbla lager smink?
  • Anonym (Somone)
    Anonym (***) skrev 2018-05-29 21:52:06 följande:

Om du inte förstår skillnaden kan jag inte hjälpa dig.

Så du kunde inte svara på det. Snygg passning till mej dessutom.
  • Anonym (Somone)
    Anonym (Baaah) skrev 2018-05-29 21:27:41 följande:

Vet inte vad du tolkar in i begreppet psykologhjälp, men det låter som att du tycker det är någonting negativt.

Jag menar att det finns en vits med att försöka bli harmonisk i sig själv på djupet istället för en quickfix att fixa tuttarna.

Älskar man sig själv mer med perfekta tuttar, annars går det inte?

Det står en fritt att välja, jag säger bara vad jag tycker.

En person som vill få bort 5 kilos övervikt är väl toppen. Finns ingen anledning att uppsöka psykolog för det.

Inte heller om man vill fixa naglar eller hår.

Sjuklig fetma däremot är en annan sak, det är en allvarlig hälsorisk.

Men har man en massa hang ups på sitt utseende och allt för stor fixering vid det yttre så tyder ju det på en stor otrygghet, eller?

Dom flesta som vill gå ner runt 5 kilo är inte överviktiga utan normalviktiga. Överviktiga brukar ha betydligt mer att gå ner. Du tycker inte personen som är normalviktig men alltid ska gå ner ett par kilo är utseendefixerad och har hanguls?

Det finns dom som är tusenfalt mer utseendefixerade än de dom fixar tuttarna.
Svar på tråden Plastikoperation norden/utomlands?